bwa Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Søker litt rundt og er på jakt etter erstatter til min DLink DI-624, som trofast har kjørt i flere år, men den begynner nå å slite med at WiFi dropper ut av og til. Belastningen har jo økt endel. Så nå trenger jeg er solid og meget rask router som brukes til både kabel og WiFi. Skal bare brukes til WiFi innom selve heimen, resten er kablet access. Trenger ikke noe USB disk, DLNA eller annet stasj. Alt dette kommer i dag via en server i det kablede nettet som står på 24x7. Har koplet til både kablede klienter (100/1000), dreambox, 2xPS3 i kablett nett og bruker 3-4 bærbare PC'er i WiFi. WiFi klientene er ikke så veldig nye, men dette oppgarderes jo fortløpende, så på sikt er det vel 'n' klienter all over ... Her er det mye trafikk, video, bilder o.l. Internett accessen er snart 30/30 (AltiBox/fiber) Trenger altså en skikkelig solid, rask og stabil router/wifi access punkt. Er nettverkskyndig, så konfigurasjonen fixer jeg uansett sjæl. Er det LinkSys E4200 som jeg bør velge ? /Bjørn-Willy Endret 23. februar 2011 av bwa Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Ikke noe dumt valg. Når du har fiber så vil den henge med lenge, siden den støtter meget høye hastigheter over internettporten. http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/31399-cisco-linksys-e4200-maximum-performance-wireless-n-router-reviewed http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/31402-cisco-linksys-e4200-maximum-performance-wireless-n-router-review-followup Lenke til kommentar
Labov Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Jeg venter også på denne ruteren. Som du, så har jeg altibox, og min gamle ruter sliter litt allerede nå. Verre blir det nok når det blir 60/60 fra 1. april. Lenke til kommentar
bwa Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Jeg bestillt denne i forrige uke. Satser på at den er bra. Amentio har forresten god pris på denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå