Somni Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hei! Kjenner at det er på tide med oppgraderinger, spesielt min nå alt for gamle cpu. Jeg er rimelig sikker på at jeg vil ha en Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K(LGA1155 socket), men det jeg sliter med er hvilket hovedkort jeg burde ha til denne og hvilken RAM jeg burde kjøpe. Det er vel også en fordel med en SSD-disk til OS og installasjoner, så anbefalinger her ville vært fint. Når det kommer til kostnad for disse godsakene skal den være så rimelig som mulig. Takk på forhånd:) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Skal du overklokke? Hvis du ikke skal det: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574681 Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9 Kit w/two matched DDR3 4GB, 240pin Disse ram brikkene er nok helt greie. Hvis det ikke blir for dyrt kan du kjøpe det dobbelte. Har du resten fra før? PSU, ATX (Micro-ATX?)kabinett, skjermkort, DVD brenner? Nå er vel kanskje Crucial C300 128 GB 2.5" dyr, men ganske så rask SSD. Crucial C300 64 GB 2.5" er nok ganske så lik på lesehastighet, men skrivehastighet er jo ikke like bra. Ellers har vi OCZ 120 GB SSD 2,5" S-ATA II TRIM/GC Vertex 2, Max Read/Write 285/275MB/sec som er mere bra på alt, lesehastigheter er nok fordel, men om du velger Sata 300, kunne du like godt gå for OCZ SSD disken. C300 er beregnet på Sata 600, men lesehastigheten er jo bare litt bedre, slik at det er jo ikke sikkert responstiden blir langt raskere. Til slutt skal du ha sandybrigde hovedkort med sata 300 gå for: MSI P67A-GD80 (B3) MSI P67A-GD80 Ellers kan du oppleve ytelsen bli redusert over tid. Endret 23. februar 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Somni Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Skal nok ikke overklokke, har ingen erfaring med det så tør ikke bevege meg ut i den verden. Resten av pcen min er rimelig bra, har et HAF coler master tower som gir meget god kjøling og GTX460 kort som jeg nylig kjøpte(ubrukelig på lyd btw). Så alt i alt er det bare cpu, hovedkort, ram og eventuelt ssd disk som trengs for å kjøre det jeg vil av spill. Kjører stort sett bare COD selv, og jeg merker det at cpuen kjører på full guffe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå