EspenKalland Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Heisann, Jeg har da en forholdsvis ny Vista stue-PC som stadig vekk kobler seg fra nettverket her hjemme. Slik har det vært så lenge den har vært i bruk. Hvis jeg belaster linjen med youtube videoer så tar det kort tid før den kobler fra, mens jeg kan leve ørlite lengre på google søking. Det er ikke aktuelt med noen kabling mellom router og PC. WLAN routeren (Linksys WRT54G V5.0) sto tidligere såpas lite praktisk til at signalet var meget dårlig, så pc-en kunne være unnskyldt. Men nå er routeren flyttet mye nærmere, og signalstyrken regnes som meget bra. Når det til slutt blir et kryss over "skjermene" på oppgavelinjen så går jeg inn og deaktiverer trådløs-kortet, for så å aktivere det og vente i 2 minutter på tilgang til nett igjen. Hva er det som feiler hva, og hvordan retter jeg det opp, så jeg er kontinuerlig tilkoblet nett med stue-pc'en? Håper noen ser litt lysere på dette en jeg gjør :-) Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hei,er det forsøkt å endre kanal på routeren ? Mulig det er forstyrrelser fra andre nettverk e.l som lager problemene. Lenke til kommentar
EspenKalland Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Hei,er det forsøkt å endre kanal på routeren ? Mulig det er forstyrrelser fra andre nettverk e.l som lager problemene. Har endret fra kanal 11 til 13, men hjalp ikke noe. Vil tro det er minimalt med forstyrrelser til stede, jeg bor tross alt på "landet". :-) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Vista har jo noen utfordringer med trådløs kommunikasjon og drivere så det kan godt være at maskinen din lider av det. Har selv en Vista maskin som ikke takler trådløse kort eller dongler overhodet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå