Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Mister internett, bare lokalt

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en student som bor på hybel. Jeg kjører trådløs internett med hun jeg bor hoss. Jeg har også enethernet kabel som går ut av veggen. Den går i min altibox. Jeg har alltid hatt nett men for 2 dager siden mistet jeg det. Det står bare lokalt. Har prøvd og prøvd hele tiden og fikse men får ikke til. jeg ringte og spurte om hun kunne kobble fra alt og sette det inn igjen. Det hjalp heller ikke. Jeg har også tilgang til å gå inn på ruteren hennes via mozilla. Men fant ingen reset knapp der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel relativt vanlig at routeren kuttes fra nett en gang i blant. Du kan prøve å koble ut routeren ved å dra ut strømkabelen, vente noen sekunder for å så sette den inn igjen. Kan ta noen minutter før nettet er aktivt igjen på routeren, men er ihvertfall en løsning som ofte fungerer!

Om dette ikke går, så kan du prøve å gå inn på CMD, hvor du skriver følgende:

ipconfig /release

ipconfig /flushdns

ipconfig /renew

ipconfig /registerdns

merk: du må kjøre cmd som administrator for noen av disse kommandoene.

Anbefaler deg foresten å prøve første løsning først :D

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg har restarta routeren flere ganger og hele systemet. Jeg bor på hybel og de 2 andre som kjører trådløs i huset har nett! Skjønner det ikke. Jeg har faktisk vært så fortvilt at jeg formaterte begge pcene mine for og prøve og løse opp i problemet men ingen hell. Eller jeg hadde nett rett etter jeg formaterte men når jeg restarta pcen pga opptatering, men mistet det pga det kom opp en boks der jeg måtte velge mellom hjemmenettverk, offentlig og arbeidsplass. jeg trykte hjemme. Det jeg la mere til er at nettverket heter HFV. Men det stod HFV 2?!? Akkurat som det finnes 2 nettverkplasser.

Jeg har skjekket passordet også og det er helt rett. Jeg er inne på nettverket men står jeg bare har lokal tilgang. altså ingen internett tilgang. Jeg har vært flere ganger inni ruteren demmes via mozilla og skjekket hvordan det ser ut der. Har liten erfaring så har ikke stilt noe inn der.

Tips? Du aner ikke hvor kjedelig det er på hybel uten nett..

Endret av Megalomania
Lenke til kommentar

Okey takker for tips

Jeg har fått nett nå men det er et stort problem som gjenstår nå. Hver gang jeg restarter maskinen, noe som jeg gjør ofte pga opptateringer nå. Så får jeg ikke nett igjen. jeg må slite og prøve meg fram hele tiden. Slette hele nettverket og restarte pcen. Men når jeg først har nett da har jeg det, til jeg avslutter.

Når jeg feilsøker problemer står det at jeg har problemer med bredbåndstilkobling og må prøve og restarte routeren osv.

Kan det være noen drivere jeg mangler?

Jeg skal poste bilde senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...