Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Mister internett, bare lokalt

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en student som bor på hybel. Jeg kjører trådløs internett med hun jeg bor hoss. Jeg har også enethernet kabel som går ut av veggen. Den går i min altibox. Jeg har alltid hatt nett men for 2 dager siden mistet jeg det. Det står bare lokalt. Har prøvd og prøvd hele tiden og fikse men får ikke til. jeg ringte og spurte om hun kunne kobble fra alt og sette det inn igjen. Det hjalp heller ikke. Jeg har også tilgang til å gå inn på ruteren hennes via mozilla. Men fant ingen reset knapp der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel relativt vanlig at routeren kuttes fra nett en gang i blant. Du kan prøve å koble ut routeren ved å dra ut strømkabelen, vente noen sekunder for å så sette den inn igjen. Kan ta noen minutter før nettet er aktivt igjen på routeren, men er ihvertfall en løsning som ofte fungerer!

Om dette ikke går, så kan du prøve å gå inn på CMD, hvor du skriver følgende:

ipconfig /release

ipconfig /flushdns

ipconfig /renew

ipconfig /registerdns

merk: du må kjøre cmd som administrator for noen av disse kommandoene.

Anbefaler deg foresten å prøve første løsning først :D

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg har restarta routeren flere ganger og hele systemet. Jeg bor på hybel og de 2 andre som kjører trådløs i huset har nett! Skjønner det ikke. Jeg har faktisk vært så fortvilt at jeg formaterte begge pcene mine for og prøve og løse opp i problemet men ingen hell. Eller jeg hadde nett rett etter jeg formaterte men når jeg restarta pcen pga opptatering, men mistet det pga det kom opp en boks der jeg måtte velge mellom hjemmenettverk, offentlig og arbeidsplass. jeg trykte hjemme. Det jeg la mere til er at nettverket heter HFV. Men det stod HFV 2?!? Akkurat som det finnes 2 nettverkplasser.