Maria1990 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hei I det siste har jeg merket at det på min logg på pc'en står en del sider som jeg ikke kan huske å ha vært inne på. Så det jeg lurer på er om, siden jeg deler et usikret trådløst nettverk i boligblokken min, hvis andre går inn på internetttsider på sin pc, kan det da skje en "overføring" slik at min PC viser at jeg også har vært inne på de sidene på bakgrunn av at vi benytter samme nettverk? Dette var nok litt forvirrende formulert, men håper noen skjønte det... Ville likt å vite om det er muig, eller om noen har brukt min pc direkte til å gå inn på de sidene... takker på forhånd... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 De er nødt til å bruke din PC for at de sidene skal dukke opp i din logg. Om du har det aktivert gjennom et eller annet program kan de jo selvfølgelig logge seg på din PC utenifra og surfe via din maskin. Men jeg vil anbefale å lukke nettverket. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hei I det siste har jeg merket at det på min logg på pc'en står en del sider som jeg ikke kan huske å ha vært inne på. Så det jeg lurer på er om, siden jeg deler et usikret trådløst nettverk i boligblokken min, hvis andre går inn på internetttsider på sin pc, kan det da skje en "overføring" slik at min PC viser at jeg også har vært inne på de sidene på bakgrunn av at vi benytter samme nettverk? Dette var nok litt forvirrende formulert, men håper noen skjønte det... Ville likt å vite om det er muig, eller om noen har brukt min pc direkte til å gå inn på de sidene... takker på forhånd... For at sider skal vise i din nettleserlog må DIN nettleser på DIN maskin ha besøkt disse sidene - enten ved at noen har fysisk brukt maskinen, eller at noen har logget på via remote desktop eller lignende fjernstyring og fjernstyrt maskinen inn på disse sidene. Det sagt så kan det fort dukke opp noen adresser som du ikke nødvendigvis husker, via inframe sider, popups og sånne ting - så ved mindre det er flere tilfeller av ganske spesifikke sider ville jeg ikke konkludert med at du har hatt innbudd på maskinen sånn helt med en gang. -Stigma Lenke til kommentar
Calondriel Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Kan også være noe spyware eller lignende som åpner nettsider? Er det reklame på de, eller lignende? Er det samme nettsider hver gang? Om det er forskjellige er det kanskje mer sannsynlig at noen bruker PCen din, enten fysisk eller remote. Lenke til kommentar
Maria1990 Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 Heisann. Da må det nok være det dere kaller remote... For det er litt ulike sider da... Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Vi vil fjerne dette virus/spyware når vi renser pcen din. Vennligst post fremover i denne tråden som du opprettet tidligerde idag. Endret 25. mai 2011 av Datasmurfen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå