Erikmy Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Jeg har hørt at det er en dårlig idé å kjøre citrix terminalservere på VMware. Noen som kjenner til/har noe mer konkret info om dette? Er det evt. enkelte versjoner som ikke går spesielt bra sammen? Type eldre citrix-miljø, 2008-terminalservere, eldre VMware-løsninger? Har prøvd å Google litt om dette, men sliter å finne noe konkret-info om dette som kan hjelpe meg å finne kombinasjoner man bør holde seg unna. Lenke til kommentar
wsp Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Har mange kunder som kjører Citrix-løsningene sine på VMware. Det er en fordel om du har en nyere cpu med støtte for MMU-virtualisering. Du kan gi den virtuelle terminalserveren 1 eller 2 cpu'er og det gir ca samme antall brukere (per fysiske cpu). Flere gir mindre antall brukere. Har også sett at løsninger basert på windows server 2003 gir bedre ytelse enn de basert på 2008 uten at jeg har konkrete tall på det. Finnes også div tips på nettet om hvordan man kan optimalisere ting: http://www.vmguru.nl/wordpress/2009/12/best-practices-xenapp-on-vsphere/ Lykke til! Lars 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå