abene Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Microsoft legger ut kjempeoppdatering for Windows 7. Les mer Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hvis du har holdt Win 7 oppdatert med de månedlige patchene inntil nå, så er dette slett ingen kjempeoppdatering. I mitt tilfelle var det rundt 90MB som måtte lastes ned via Windows Update og installasjonen gikk på ikke så mange minuttene. Bortsett fra at det står SP1 i noen systemvinduer er det ikke noen forskjell å se. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Ganske sprøtt. Etter å ha installerte SP1, så dukket det opp masse "Kritiske oppdateringer"..... Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Installerte SP1, og nå kræsjer explorer.exe så fort jeg forsøker å logge på Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) hmmm jeg få feilkode: 0x800f0826 etter å ha installert sp1 og maskinen har startet opp på nytt. Selv om jeg lastet ned alle andre oppdateringerer før sp1. Dette kan bli en interessant problemstilling hmm. Endret 23. februar 2011 av nerd-light Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) etter å brukt 1 time på å innstallere og man restarter så får man opp feilen at den ikke klarer og konfigurere innstallasjonen og må avinnstallere sp1 og dette bruker den nok en time på. så venter litt til sp1 til man reinnstalerer systemet. Endret 23. februar 2011 av Lugmeister Lenke til kommentar
Marcuseriksen Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Funker helt greit her hos meg. Lastet ned x86 SP1 og installasjonen gikk som en "varm kniv i smør". @AvidGamer Jeg får heller ingen forespørsler om nye oppdateringer heller Lenke til kommentar
phobb Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Har lastet ned offlineversjonen, må fila brennes ut for å installere eller holder det med å mounte den opp via f.eks. daemon-tools? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Som med tidligere SP oppdateringer både for XP,Vista må emeulerte CD rom programmer avinstalleres føre servicepacks legges inn (dette inkl Alcohol ,Deamon Tools osv). Har med at atapi.sys lockes av CD/DVD emulerings programmet og SP installasjonen får ikke til å bytte ut sys fila , og servicepack installasjon feiler. 2 Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Lasting og installering tok 16min. på mitt 64bits, inkludert restarten, men vær obs på at etter installasjonen kjøres mscorcvw, en .NET runtime optimalisering. Den bruker 25% processorkraft og holder på i 5 minutter. Aktiviteten kan observeres i oppgavebehandlingen. Det skjer noe mer etter det også, men med lav prosessoraktivitet. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Holder meg til pre-sp1 for nå. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hisk å kjør diskopprydding etterpå, i mitt tilfelle ble det over 3gb med midlertidige filer og backupfiler fra installasjonen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Ser ingen grunn til å kjøre denne for Win7 på annet enn nyinstallasjoner. Endret 23. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hva er egentlig vitsen med SP1 hvis den ikke utretter noe spesielt nytt? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Som med tidligere SP oppdateringer både for XP,Vista må emeulerte CD rom programmer avinstalleres føre servicepacks legges inn (dette inkl Alcohol ,Deamon Tools osv). Har med at atapi.sys lockes av CD/DVD emulerings programmet og SP installasjonen får ikke til å bytte ut sys fila , og servicepack installasjon feiler. Takk for tips, det visste jeg ikke. Men er det ikke sånn en omstart i utgangspunktet skal fikse? AtW Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Som med tidligere SP oppdateringer både for XP,Vista må emeulerte CD rom programmer avinstalleres føre servicepacks legges inn (dette inkl Alcohol ,Deamon Tools osv). Har med at atapi.sys lockes av CD/DVD emulerings programmet og SP installasjonen får ikke til å bytte ut sys fila , og servicepack installasjon feiler. Takk for tips, det visste jeg ikke. Men er det ikke sånn en omstart i utgangspunktet skal fikse? AtW Jeg kan bekrefte at det gikk helt fint å installere SP1 over Win7 x64 med PowerISO installert. (CD/DVD emulator / img brenneprogram) Forøvrig fungerer alt i sin skjønneste orden. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Dersom man ønsker seg en installasjonsplate for windows 7 med SP1, hvordan går man fram da? Jeg syns det er veldig greit at alle eksisterende SP allerede er på plass når man har gjort en ny install. Legger MS ut image av denne noe sted eller er det bare pirater som har slike muligheter? Jeg har forøvrig svært så lovlige lisenser for alle mine pc'er... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Som med tidligere SP oppdateringer både for XP,Vista må emeulerte CD rom programmer avinstalleres føre servicepacks legges inn (dette inkl Alcohol ,Deamon Tools osv). Har med at atapi.sys lockes av CD/DVD emulerings programmet og SP installasjonen får ikke til å bytte ut sys fila , og servicepack installasjon feiler. Takk for tips, det visste jeg ikke. Men er det ikke sånn en omstart i utgangspunktet skal fikse? AtW Jeg kan bekrefte at det gikk helt fint å installere SP1 over Win7 x64 med PowerISO installert. (CD/DVD emulator / img brenneprogram) Forøvrig fungerer alt i sin skjønneste orden. Mulig PowerISO ikke implementerer seg på samme måte til atapi.sys som alcohol og deamontools. Bare google på http://www.google.no/webhp?hl=no#q=Vista+servicepack+atapi.sys+deamontools&hl=no&biw=1662&bih=853&sa=2&fp=ef79c5efb4069b04 Så får dere bekreftelse på hva jeg sikter til. Endret 23. februar 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Full skjærings her med OEM win 7 ultimate 64 bit og MagicDisc installert. Prøvd i hele dag å installere. Driten henger seg på 50 % Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Fint med en Service Pack 1. Har innstalert denne på ny formatert windows 7 uten problem. Om noen ønsker å slipstreame SP1 i windows 7 så kan RT Se7en Lite Configuration Tool brukes, lastes ned fra denne siden http://www.rt7lite.com/downloads.html med Service Pack 1 slipstream support. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå