Kebab94 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Heisann Kjøpte meg Resident evil 5 idag, noen her som spiller det på ps3 ? Noen som er pro på spillet, som kunne visst meg noen få triks. Synnes det burde vært bedre styring på spillet, så ekkelt å med den styringen i forskjell til andre spill. Endret 23. februar 2011 av Kebab94 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hva er det du lurer på egentlig? Triks? Hva slags triks? Og du finner nok mye på Youtube, og så har vi jo Google også. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Har rundet det noen ganger nå. Men mista savegame med alle våpnene fult oppgradet. Så bare å legge meg til på psn viss du vil spille litt. sinnapels heter jeg der. Lenke til kommentar
Kebab94 Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 Har rundet det noen ganger nå. Men mista savegame med alle våpnene fult oppgradet. Så bare å legge meg til på psn viss du vil spille litt. sinnapels heter jeg der. Nice Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Styringen med å stoppe for å sikte har vært helt siden første spillet, Capcom har gjort det med vilje i 5'rn. Må bare bli vant til det. Det er fordi RE-spillene ikke skal bli rene "run 'n' gun" spill. Lenke til kommentar
Kebab94 Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 Grafikken på spillet er drit bra, men styrngen er helt for jævlig. Ekkelt å styre :/ Men når man går tom for ammo, så er det umulig å overleve :/ Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Styringen med å stoppe for å sikte har vært helt siden første spillet, Capcom har gjort det med vilje i 5'rn. Må bare bli vant til det. Det er fordi RE-spillene ikke skal bli rene "run 'n' gun" spill. Dårlig spilldesign eller latskap bør det heller kalles. Lenke til kommentar
Kebab94 Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 Styringen med å stoppe for å sikte har vært helt siden første spillet, Capcom har gjort det med vilje i 5'rn. Må bare bli vant til det. Det er fordi RE-spillene ikke skal bli rene "run 'n' gun" spill. Dårlig spilldesign eller latskap bør det heller kalles. Spillet er jo egentlig jævli bra da, men styringen er uvant ennda! Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Ja jeg ga opp ganske fort på det spillet, klarte det ikke Lenke til kommentar
Kebab94 Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 Problemet for meg akkurat nå er ammo, jeg går tom for skudd, går det an å kjøpe skudd, eller må man plukke opp? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Det er derfor genren kalles "survival horror". Man SKAL ha lite ammo og være redd for å bruke opp ammoen sin. Det er hele genren som er basert på dette. Det er ikke Call of Duty. Lær deg å drepe med færrest mulig skudd. Det er en shop mellom kapitlene, men du får ikke kjøpt ammo der. Et triks er å la Sheva bruke et våpen som ikke bruker samme ammo som ditt, så sløser hun ikke kulene dine. Jeg har spilt gjennom det 2 ganger Hadde du hatt full bevegelighet mens du sikter blir det jo som Gears of War, ikke Resident Evil. Endret 25. februar 2011 av Bytex Lenke til kommentar
praystation Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Problemet for meg akkurat nå er ammo, jeg går tom for skudd, går det an å kjøpe skudd, eller må man plukke opp? Knus alt av krukker osv. som du kommer over. Der finner du ofte ekstra ammo og health. Skyt zombiene mest mulig i hodet så bruker du mye mindre ammo. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hadde du hatt full bevegelighet mens du sikter blir det jo som Gears of War, ikke Resident Evil. Et desperat forsøk på å unnskylde skildpaddetreige 90-talls kontroller? Altså, man kan lage god survival horror uten å tvinge spilleren til å bevege seg som en lettere funksjonshemmet. Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hadde du hatt full bevegelighet mens du sikter blir det jo som Gears of War, ikke Resident Evil. Et desperat forsøk på å unnskylde skildpaddetreige 90-talls kontroller? Altså, man kan lage god survival horror uten å tvinge spilleren til å bevege seg som en lettere funksjonshemmet. Resident Evil 4 til PS2 gamecube og PC hadde samme måte å styre på å ble kårte til game of the year. Jeg elsket både RE4 og RE5 og den klaustrofobiske styringen er en del av det. At du synes spillet er vanskelig sier vel egentlig mer om deg enn spillet. Resident Evil 5 er kjempebra, men skulle gjerne sett litt mer horror. Tipset mitt er at du tenker nøye gjennom hvilke våpen du oppgraderer og fokuser gjerne på et få antall våpen du liker. Og husk å treff med de skuddene du har, for du har ikke mange The game has received dozens of awards from various organizations and stellar reviews from various video game websites. Nintendo Power named it their 2005 Game of the Year, ranked it number 1 on their list of the "Top 20 Best GameCube Games of All Time" in their 20th anniversary issueand ranked it second on their list of the best games of the 2000s. The readers of PlayStation Official Magazine voted it the 10th greatest PlayStation title ever released. The Official U.S. PlayStation Magazine named it the Game of the Year for the PlayStation 2. Game Informer gave both editions of Resident Evil 4 a perfect score, and along ranking number one on their list of "Best GameCube Games of All Time" they named it their 2005 Game of the Year. It tied with Kingdom Hearts II as Famitsu's Game of the Year 2005 and was named Game of the Year at the 2005 Spike TV Video Game Awards. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 At du synes spillet er vanskelig sier vel egentlig mer om deg enn spillet. Et godt sted å starte i en diskusjon er å lese hva jeg skriver, istedenfor å dikte opp hva jeg skriver. Jeg har aldri sagt at spillet er vanskelig, jeg har sagt at styringen tilhører spillhistoriens steinalder og at det er fullstendig unødvendig. Lenke til kommentar
Kebab94 Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg har prøvd å oppgradere, men det går rett å slett ikke. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 At du synes spillet er vanskelig sier vel egentlig mer om deg enn spillet. Nei, det tilsier at folk er forskjellig og har ulik smak og behag. At du dømmer folk ved å si at de er dårlige i ett spill bare fordi de synes spillet er vanskelig, sier vel mer om deg og din dømmekraft når det kommer til andre mennesker. Resident Evil var det først spillet eg skaffet meg da eg fikk min første Playstation, og har skaffet meg alle spillene i serien siden den gang, og eg skal virkelig si meg enig i at styringen i de nyeste spillene i RE serien har glidd litt ut, er ikke bra. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Så så, nå må dere ikke skli ut i "du ditt" og "du datt"..hold tråden on-topic, ikke drittslenging. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Les hva eg skriver du. Er langt fra drittslenging, og innleggene er da on-topic de. Endret 25. februar 2011 av LunaticFanatic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå