Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

W7 64-bit; slette/overskrive dll filer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har behpv for både å endre og overskrive noen dll's, men jeg får ikke lov av Windows. Hva kan jeg gjøre for å få lov til å bestemme over pc'n min?

Da må du endre tillatelser og eierskap for filen til ditt brukernavm.

Viss du ikke vet hvordan du gjør det bør du kanskje la være. Du kan lage mye rot i win med det der...

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å starte explorer som administrator (du skriver ikke hvilken versjon av windows du bruker, men i Win7: skriv "explorer" i søkefeltet på startmenyen -> høyreklikk på "Windows Explorer" -> "Run as Administrator").

Hvis ikke kan du følge samme prosedyre med "Command Prompt" i stedet, og endre uten GUI.

Tipper at ingen prosesser kan bruke dll'n når du gjør dette. Veldig avhengig av hva slags dll du skal overskrive er det Junk Inbox sier riktig. Vær forberedt på endel BSOD osv.

Lenke til kommentar

Jeg har behpv for både å endre og overskrive noen dll's, men jeg får ikke lov av Windows. Hva kan jeg gjøre for å få lov til å bestemme over pc'n min?

Da må du endre tillatelser og eierskap for filen til ditt brukernavm.

Viss du ikke vet hvordan du gjør det bør du kanskje la være. Du kan lage mye rot i win med det der...

Jeg er admin og ikke helt blank når det gjelder endringer.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å starte explorer som administrator (du skriver ikke hvilken versjon av windows du bruker, men i Win7: skriv "explorer" i søkefeltet på startmenyen -> høyreklikk på "Windows Explorer" -> "Run as Administrator").

Hvis ikke kan du følge samme prosedyre med "Command Prompt" i stedet, og endre uten GUI.

Tipper at ingen prosesser kan bruke dll'n når du gjør dette. Veldig avhengig av hva slags dll du skal overskrive er det Junk Inbox sier riktig. Vær forberedt på endel BSOD osv.

W7 Home Premium (engelsk).

Gjorde en test med a å starte Explorer som admin og jeg fikk gitt dll'en nytt navn, så det er visst trikset jeg trengte. Takk :)

Som alle andre kan jeg gjøre feil, men har bra kunnksap til å unngå de fleste fellene, heldigvis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

W7 Home Premium (engelsk).

Gjorde en test med a å starte Explorer som admin og jeg fikk gitt dll'en nytt navn, så det er visst trikset jeg trengte. Takk :)

Som alle andre kan jeg gjøre feil, men har bra kunnksap til å unngå de fleste fellene, heldigvis.

Det er jo fint å ha trua på seg sjøl, men dersom du ikke finner ut slikt sjøl, og heller ikke vil skrive hvilke .dll'er det gjelder blir ihvertfall jeg litt skeptisk.

:)

PS.

Jeg synes det er mindre bra at andre her ukritisk gir oppskriften på muligheten til å ødelegge sin Win7-installasjon uten å be om mer bakgrunnsinfo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...