handerrre Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Jeg synes generelt det burde vært en innebygget funksjon i nettleseren tilsvarende avg linkscanner og threatfire, som skanner linker og sider man søker opp og blokkerer tilgangen til infioserte filer og linker FØR man får tilgang til siden og FØR man rekker å bli angrepet. De programmene som tilbyr dette idag støtter kun google søk. WOT kan kanskje være noe for deg. Er en extension som forteller deg om siden er til å stole på eller ikke på grunnlag av andres vurdering, og dersom den har det verste ryktet (rødt) vil den stoppe deg når du kommer til siden og fortelle dette, her får du også valget om å gå videre dersom du vil. Er dog ikke sikker på om dette forhindrer siden i å installere malware på pcen din. Dersom du vil ha best mulig sikkerhet i nettleseren, er kanskje FF med noscript noe for deg Endret 9. mars 2011 av handerrre Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Selvsagt en mulighet, men tenker også på alle uerfarne som klikker på det meste. Det burde vært teknisk mulig å få et varsel FØR man klikker på en link eller går inn på en side, f.eks ved at linker ble skannet og merket med eventuell varsel. Linker får man jo fra alt fra epost, facebook og nettsider til chat og alt mulig annet. Har brukt threatfire, men syens ikke det virker så oppdatert (alt blir merket grønt og trykt), og så virker den kun på google, og integreres ulikt i ff og ie. AVG sin linkscanner har også hatt mye kluss, så jeg unngår å legge den inn. Har stort sett endt med at man ikke får startet nettleseren i det hele tatt, det er i og for seg trygt nok men ikke hva jeg ønsker. Føler generelt at man idag venter til filer lastes ned eller åpnes og så må man gamble på at antivirusprogrammet blokekrer eventuelle trusler. Skulle sett mer av løsninger, gjerne integrert i google søk uten noe ekstra innstallasjon, hvor alle treff man får opp når man søker merkes med om de er trygge eller ei. Lenke til kommentar
aegnorge Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg har Microsoft security essentials installert. Jeg ønsker et program for å se trafikken ut og inn av maskinen, finnes det et godt program for dette som fungerer sammen med MSE? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg fjernet MSE etter en lang rekke elendige resultater i sikkerhetstester, og det ble jo ikke bedre av at microsoft selv gikk ut og sa at MSE ikke var godt nok. Byttet til Avast. Comodo internet Security gir den infoen du trenger, men da må den erstatte MSE. http://www.comodo.com/home/internet-security/free-internet-security.php?key5sk1=2e3f2699d104b0317aefe6008a8570502762ef4e&key5sk2=&key5sk3=1383919145000&key5sk4=&key5sk5=1383919157000&key6sk1=&key6sk2=FF250&key6sk3=7&key6sk4=nb-no&key6sk5=NO&key6sk6=0&key6sk7=Google&key6sk8=118800&key6sk9=19201200&key6sk10=true&key6sk11=b2adceba0e7e338afada6660d1da9d4be5d3bb02&key6sk12=2034&key7sk1=51&key1sk1=ors&key1sk2=GoogleDen gir MASSE info, men kan være overveldende i starten til du blir kjent med den. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Har brukt MSE i flere år og jeg har aldri hatt noen problemer med virus enda all den dritten jeg driver med på maskinen min. Dermed kan jeg gå ut i fra at programmet fungerer som det skal og at det ikke skal være noen problemer med det. I hvert fall ikke slik som jeg har opplevd det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Feil. Det meste malware idag er designet for at man skal være infisert uten å vite om det. Det at programmet ikek fanger opp noe gjør det ikke til et godt program, snarere tvert imot. Det blir litt som om en blind sjåfør er en bra sjåfør fordi den blinde ikke ser noen farer.Fordelen med MSE er at det ikke blir noen konflikter. Det blir det med alle andre alternativer. Hos meg var det at klokken ble justert for vinterstid nok til at alle husets internet explorer nettlesere sluttet å virke. Slike ting blir etterhvert en vanesak å løse når de oppstår, men det slipper du med MSE.Når det er sagt, så har jeg fått mine angrep fra normalt trygge sider. Vi snakekr her bl.a gilette sin hjemmeside, kjente bands forum, kommunesider og annet. Helt ordinære sider som sprer malware.http://www.nettavisen.no/innenriks/article2034897.eceGammel nyhet, men det er ikke bedre nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå