Gjest medlem-82119 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Microsoft security essentials har fått mye skryt i tester og blant brukere. Mye av det virker for meg som om går på lite ressursbruk, lite mas og raskhet. for meg er beskyttelsen det eneste som teller (i tillegg til kompabilitet med brannmur). Ser det skanner maskinen på 10 minutter i enkelte tester, men de jeg bruker bruker fort rundt tre timer for en full skann av absolutt alt. Har derfor en mistanke om at skanningen er relativt overfladisk. Har heller ikke sett noe om hva som skannes. Epost inn og ut, skanning inni nedpakkede filer, søking etetr spyware og antivirus, trojanere, og andre sikkerhetstrusler, id beskyttelse, skanning av filer i sosiale nettverk, skanning av office dokumenter osv osv. Lurte derfor på hva som egentlig skannes, og hvor godt det beskytter. Hvordan kan det skannen en maskin på 10 minutter når andre bruekr tre timer på å skanne absolutt alt med absolutt strengeste innstilling? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Scanner ikke hele maskinen her i løpet av 10 min, for å si det slik.. Tipper det tar rundt 3 timer for MSE også. Men jeg trives godt med programmet, har brukt det siden beta. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Har lest noen tester men de fleste tester med eicar fila, og vil tippe at det ligger inne en fast definisjon på å varsle på akkuart den fila. Lenke til kommentar
slipten Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 MSE har hurtig søk, som tok meg ca 10-15 minutter, og den har fullstendig søk(tok sikkert 2-3 timer å skanne. den fant ihvertfall mer virus og diverse ulumskheter på grundig søking enn den hurtig søkingen. har ikke brukt det mer enn en måned, men er forløpig fornøyd jeg. Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Fikk dette nå nettopp når jeg var på en side: Jeg er hvertfall veldig fornøyd med MSE. Fikk varsel opp med en gang om at MSE oppdaget dette og fikk tilbud om å fjerne det, noe som ble gjort umiddelbart Men jeg vil anbefale deg å ha MalwareBytes AntiMalware installert og. Lenke til kommentar
vesletun Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Kan den brukes sammen med et annet antivirus program bruker AVG Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Kan den brukes sammen med et annet antivirus program bruker AVG Hvis du mener om MSE kan brukes selvom du har AVG og? Nei. Er ikke lurt ihvertfall. Du bør bare ha et Antivirus installert Endret 2. mars 2011 av handerrre Lenke til kommentar
vesletun Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Kan den brukes sammen med et annet antivirus program bruker AVG Hvis du mener om MSE kan brukes selvom du har AVG og? Nei. Er ikke lurt ihvertfall. Du bør bare ha et Antivirus installert ER MSE BRA NOK SOM ANTIVIRUS PROGRAM Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) ER MSE BRA NOK SOM ANTIVIRUS PROGRAM Ja, et av de beste IMO. Er hvertfall det jeg bruker. Men du bør som sagt tidligere i tråden ha MBAM installert og (til scanning). Men som sagt, ikke ha MSE og AVG installert. Endret 2. mars 2011 av handerrre Lenke til kommentar
vesletun Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) ER MSE BRA NOK SOM ANTIVIRUS PROGRAM Ja, et av de beste IMO. Er hvertfall det jeg bruker. Men du bør som sagt tidligere i tråden ha MBAM installert og (til scanning). Men som sagt, ikke ha MSE og AVG installert. hvilket antivirus program passer best sammen med MSEMBAM hva er det Endret 2. mars 2011 av vesletun Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 hvilket antivirus program passer best sammen med MSE MBAM hva er det Du bør ikke ha annet enn ett antivirus program, som MSE. Men dersom du har AVG og er fornøyd med det, trenger du ikke å installere MSE Her er hvertfall link til MSE, hvis du vil ha det: http://www.microsoft.com/security_essentials/ MBAM - MalwareBytes Anit-Malware er anti-spyware program. Det kjører ikke hele tiden som et antivirus program gjør, men brukes til (gjerne regelmessig) scanning av pcen. Det kan lastes ned herfra. Ps. Den store sikkerhetsguiden kan være nyttig å lese Noe å huske på er at du aldri bør ha to antivirus programmer installert (sanntids skannere). Lenke til kommentar
vesletun Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) hvilket antivirus program passer best sammen med MSE MBAM hva er det Du bør ikke ha annet enn ett antivirus program, som MSE. Men dersom du har AVG og er fornøyd med det, trenger du ikke å installere MSE Her er hvertfall link til MSE, hvis du vil ha det: http://www.microsoft.com/security_essentials/ MBAM - MalwareBytes Anit-Malware er anti-spyware program. Det kjører ikke hele tiden som et antivirus program gjør, men brukes til (gjerne regelmessig) scanning av pcen. Det kan lastes ned herfra. Ps. Den store sikkerhetsguiden kan være nyttig å lese Noe å huske på er at du aldri bør ha to antivirus programmer installert (sanntids skannere). har lasta ned MSE,Kjører nedlastning for MBAM nomen det tar en tid til det er ferdig ,fjernet AVG så da har jeg det jeg trenger da? takker for alle svarene Endret 2. mars 2011 av vesletun Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Ja, det vil jeg tro. Er hvertfall det jeg har på min pc. Men du kan som sagt lese den store sikkerhetsguiden jeg linket til i forrige innlegg, og gjøre opp din egen mening. Bare hyggelig! Endret 2. mars 2011 av handerrre Lenke til kommentar
vesletun Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 skal gjøre det takker atter en gang for bra info. Lenke til kommentar
vesletun Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Har MSE antivirus programet nå og det er det beste programet jeg har hatt så langt.Anbefales til alle,fant virus på marskina som ikke AVG ikke fant,må bare prøves det er gratis Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg har kjørt MSE siden Beta, sammen med Symantec antivirus. Funker fint sammen, og det den ene ikke finner, finner den andre. Lenke til kommentar
vesletun Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) har hørt at en skal ikke brukke to antivirus program sammen du kjøre jo 2 stk SME + Symantec antivirus.Går det greit. er det noen andre son har noe synspunkter på det. går det greit å kjøre to antivirus program sammen. noen sier det ene og andre noe annet. Endret 6. mars 2011 av vesletun Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hvordan kan det skannen en maskin på 10 minutter når andre bruekr tre timer på å skanne absolutt alt med absolutt strengeste innstilling? Mnge filer er bortkastet tid å scanne. Ettersom MSE sitter og overvåker alle filsystemendringer, burde den klare å oppdage dersom filer blir opprettet eller endret. Derfor er en full scan av hele systemet i stor grad unødvendig. Det som først og fremst må scannes, er filer som er lastet inn i minnet. Derfor burde ikke en god scan ta mange minuttene. Full scan kan en gjøre innimellom for sikkerhetsskyld, men det skal ikke være nødvendig. Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) har hørt at en skal ikke brukke to antivirus program sammen du kjøre jo 2 stk SME + Symantec antivirus.Går det greit. er det noen andre son har noe synspunkter på det. går det greit å kjøre to antivirus program sammen. noen sier det ene og andre noe annet. Siterer fra veiledningen til Norbat: Hjelper det å ha flere antivirusprogrammer installert? Man skulle kanskje tro det, men å ha flere antivirusprogrammer installert kan i verste fall få pc'n til å låse seg helt. Den gyldne regelen bør derfor være at man kun har ett antivirusprogram installert. Endret 6. mars 2011 av handerrre Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Finner ikke mye info på hva det beskytter og hvor godt. Virus, ormer, trojanere, splitter nye virus, eldre virus,rootkit, identitetstyveri, epost inn og ut, sosiale nettverk, torrents osv osv. Poenget er vel ikke å sjekke om den oppdager eicar fila, alle antivirus har vel notert seg å varsle den fila som virus nå? Kunne tenkt meg en skikkelig test som viser reell beskyttelse etter å ha satt opp antiviruset skikkelig (ikke bruke default innstillinger), og kjøre en skikkelig test. AVG, Avast, MSE, Comodo, Kingsoft, Bitdefender, nod32, avira, og alle andre kjente. Ikke rangert etter hvor lite ressurser de brukte elelr hvor kort tid de brukte på å skanne, men rangert etter hvor godt de beskyttet. De jeg har vært borti skanner f.eks ofte ikke nedpakkede filer, mange hopper over trusted firma som f.eks microsoft, noen skanner f.eks kun executable files, de færreste skanner epost ut uten å aktivere det, osv osv. Graden av false positives er også viktig. Har inntrykk av at jo flere false positives dess strengere skanning. Jeg synes generelt det burde vært en innebygget funksjon i nettleseren tilsvarende avg linkscanner og threatfire, som skanner linker og sider man søker opp og blokkerer tilgangen til infioserte filer og linker FØR man får tilgang til siden og FØR man rekker å bli angrepet. De programmene som tilbyr dette idag støtter kun google søk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå