Gå til innhold

Harddisk problem? Maskinen "tikker"

Anbefalte innlegg

Hallois :)

Hadde pc'en inne for reklamasjons problem, og da fikk jeg nytt hovedkort, rambrikker og ny harddisk. Pc'en tikka no sykt mye, så jeg lagde en topic på ett annet forum her på Diskusjon.no, og der vart jeg tipsa om en døende harddisk. Jeg bestilte da en Western Digital 1 TB Black 3,5" 6 Gb/s og da forsvant tikkelyden, eller? Den tikka ikke noe i det hele tatt de første dagene, men så når jeg feks. Logger inn på WoW, eller jeg teleporterer til ett nytt sted sånn at loading screen kommer, så tikker den litt. Dette gjør den også når jeg driver med noe som er tungt for pc'en. Har noen tips til hva det kan væra for noe nå? Er den nye harddisken for dårlig også?

Mvh Fakeworthen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo normalt at disker lager litt lyd når de er i bruk. Hvor mye lyd det er vil variere, enkelte bråker ganske mye.

Det er forsåvidt den samme mekanikken som lager den rytmiske tikkelyden på en defekt disk. Men i normal bruk vil det være en mer ureglemessig rytme på lyden.

Lenke til kommentar

Den tikker noe under lasting av WoW, og når jeg installerer ting og skal spille samtidig. Den er ikke veldig intens, men før jeg fikk bytta Hovedkort, ram brikker og harddisk hørte jeg aldri en eneste lyd. Derfor reagerer jeg fælt på dette nå. Heldigvis er ikke tikkelyden så intens som den forrige harddisken var, men det er som sagt noe under lasting av spill og installering av store filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...