Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er forelsket, men vet ikke hvordan jeg skal gå fram

Anbefalte innlegg

God kveld.

For å gjøre en lang historie kort, så har jeg vært ganske asosial hele livet mitt. Dette fordi jeg ble mobbet fra 1. til 5. klasse, så jeg ble naturlig nok en ganske innesluttet person. Ikke bare har jeg hatt få venner, jeg har heller aldri hatt en kjæreste, ikke engang en liten flørt. Har hatt store problemer med å i det hele tatt snakke med jenter. I en alder av 20 år finner jeg det moderat flaut at jeg det nærmeste jeg har vært å kysse en jente er å få nattakyss av mora mi når jeg var mindre.

Men uansett. Nåtid. De siste årene har jeg prøvd å bli mer sosial, med moderat suksess. Avtjener for øyeblikket førstegangstjenesten min i Bergen, hvor jeg trives sosialt sett. Og som du muligens har gjettet, så er det en jente med i bildet. Nydeligste jenta på troppen min, har snakket med henne et par ganger (uten å drite meg loddrett ut, tro det eller ei), og hun virker skikkelig hyggelig. Hun bor til og med i samme by som meg, så det hender vi sitter og snakker på toget hjem når vi drar på perm. Jeg er hodestups forelsket i henne (selvfølgelig), men mine sosiale antenner hindrer meg i å gjøre noe med dette da jeg som sagt har null erfaring på området. Har da vært forelsket flere ganger, men dette er første gang jeg faktisk har muligheten til å kommunisere med jenta. Jeg ønsker virkelig å få hintet frampå hva jeg føler for henne, men jeg vet ikke hvordan. Jeg vil ikke buse ut med at jeg elsker henne etter kun å ha kjent jenta i et par uker, jeg vil bare vite hvordan jeg bør oppføre meg for å A) få henne til å skjønne at jeg er forelsket, og B) samtidig framstå som "kjærestemateriale".

Jeg vet at lignende spørsmål har vært stilt før her på forumet, men har ikke funnet en tråd som matcher min situasjon nøyaktig. Beklager hvis jeg har lett for dårlig, det er bare det at jeg går rundt og tenker på henne hele tiden, noe som kan være utrolig frustrerende hvis man mangler den nødvendige sosiale kunnskapen til å gjøre noe med det. Seriøse svar mottas med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Jeg er bare 13 år. Jeg skjønner hva du tenker og hva du føler. Jeg er faktisk i en lignende situvasjon som deg for tiden.

Vis du skal få henne til å skjønne at du er forelsket bør du kansje sakte men sikkert hinte frampå at du har sansen for henne, gjerne med litt humor. Gi gjerne komplimenter. Dette har jeg god erfaring med.

Håper du fikk noen tips :)

Lykke til :)

- Daniel

Lenke til kommentar

Det enkleste jeg kan tenke meg er at du tilbringer mest mulig tid sammen med henne.

At dere kan prate og sitte sammen i toget er en god start.

Når du tilbringer mye tid i hennes nærvær, altså at du er mye i samme rom, sitter på samme bord og lignende, skjønner hun fort at du er interresert.

Prøv å være ofte nært henne. Drar hun til kantina, bli gjerne med.

Spør om dere kan ta en kopp kaffe eller dra ut på byen mens dere prater i toget.

Mulighetene er mange. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...