Bllink Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Heisann Har såtte opp en server med DNS, DHCP og AD, og alt fungerer som det skal. Maskina jeg bruker er satt inn i samme domene navn som servern, så jeg kan legge til servern som en nettverksdisk om du skjønner. Men det jeg vil nå, er å koble til servern gjennom Remote Desktop, fra pcen. Og jeg får det KUN til med å logge inn som Administrator. Jeg har laget en bruker i AD som jeg har gitt rettighetene Remote Desktop User. Og jeg har enablet Remote Desktop Users fra Min datamaskin på servern. Men når jeg skal koble til får jeg opp en feilmelding som dere kan se under. Er det noe jeg har glømt? Må jeg installere Terminalserver får å få det til? Dette er øving til fagprøven, og jeg har ikke holdt på med dette sia jeg gikk på skolen, så jeg setter utrolig pris på svar Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Sleit litt med det bildegreiene, men her kommer det Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Ingen som har peiling på dette? :/ Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) -edit- Glem det, jeg må slutte å skumlese poster. Endret 23. februar 2011 av Pseudopod Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Du har terminal server kjørende som ikke er satt opp korrekt, slå av den rollen så går det nok fint. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Du har terminal server kjørende som ikke er satt opp korrekt, slå av den rollen så går det nok fint. Jeg har jo ikke installert terminal server? Lenke til kommentar
Calm Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) På domenekontrollere er det som default kun administratorer som får logge på. Hvis du ønsker å endre på dette, og har beholdt standardstrukturen i AD, ligger domenekontrollerne i OU'et [root]\Domain Controllers, og omfattes sånn sett av GPO'en Default Domain Controllers Policy, dvs. at det er denne policyen du må endre. Policyen Allow log on through Terminal Services finner du under Computer Configuarion\Windows Settings\Security Settings\Local Policies\User Rights Assignment. Endret 4. mars 2011 av Calm Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 På domenekontrollere er det som default kun administratorer som får logge på. Hvis du ønsker å endre på dette, og har beholdt standardstrukturen i AD, ligger domenekontrollerne i OU'et [root]\Domain Controllers, og omfattes sånn sett av GPO'en Default Domain Controllers Policy, dvs. at det er denne policyen du må endre. Policyen Allow log on through Terminal Services finner du under Computer Configuarion\Windows Settings\Security Settings\Local Policies\User Rights Assignment. Tusen takk for utfyllende svar. Skal prøve dette når jeg har mulighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå