Fizzle Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Heisann. Jeg er en 16 år gammel gutt som er ganske så svak i overkroppen. Jeg trenger å bli mye sterkere i overkroppen (armene), for vi skal ha benkpresstest på skolen om ikke så alt for lenge og jeg trenger virkelig å få litt god karakter. Jeg lurer på om noen kan gi meg eksempler på øvelser som bygger opp styrken min slik at jeg kan ta flere repetisjoner i benkpress? Helst noen øvelser jeg kan gjøre hjemme. Tusen takk PS: Jeg klarer rå lite armhevinger, så det passer ikke så utrolig bra det heller (enda). Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Benkpress handler ganske mye om teknikk også, så du bør ihvertfall gjøre dette litt på¨forhånd. Hvis du ikke har mulighet til det, så må du trene triceps og brystmuskler ihvertfall. Har du noe utstyr hjemme? Dips trenger du vel ikke noe utstyr til, bare ett bord eller en stol. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Utholdenhetstest eller styrketest? Om utholdenhet: Begynn med pushups. Ta så mange du klarer (minst 10). Om du ikke klarer ti, tar du ti "baklengs" pushups. (Fra toppen, senk deg ned. Ikke press opp igjen) Så Gjør du dette ofte til du klarer 10 vanlige. Nå fortsetter du med en sekk med bøker i på ryggen. Gjør det tyngre og tyngre, du skal helst på slutten (i ditt utviklingsnivå, det bestemmer du) klare 50 pushups med en normal sekk full av bøker. Om styrke: Gå på treningssenter. Tren styrke. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Skal man trene for å bli bedre i en spesiell ting, så er det ike noe som er bedre enn å... hold deg fast..... trene akkurat på det. Om du tar få armhevinger så gjør dette det til en enda bedre trening. Det betyr at du belaster musklene tungt nok, slik som du ville gjort under en benkpressøvelse. Som sagt så vet vi ikke hvordan armhevingstester foregår, men prøv å simuler like vilkår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå