mlwirak Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Vi skal legge til grundige spesifikasjoner på alle kameraene i prisguiden. Disse vil etterhvert bli søkbare slik at man kan søke på de merkeligste ting hvis man vil det. http://url.akam.no/?446 Vi har lagt til en del funksjonalitet på linken ovenfor. Er det andre finesser eller funksjoner vi bør ha med her? GPS-navigator? Mobiltelefon? ;-) MLW Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 mon tro hva en fotograf trenger gps/mobil i kamera til til da Lenke til kommentar
M-bite Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Et par ting som jeg synes kunne være med: - Type oppladbart batteri - Autofokus type Forøvrig har jeg følgende kommentarer: - Zoom, antall brennvidder : mener du antall ganger optisk zoom? - Volum litt misvisende hvis det er produktet av maks lengde, bredde og høyde. - Hvordan tar en høyde for at tredjepartsleverandører leverer software som f.eks. kan fjernstyre kameraet? Bortsett fra dette ser det ut til at det blir en meget fyldig oversikt. Blir sikkert meget nyttig, når sommerhjelpa blir ferdig :wink: Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Hei, takk for innspill. Mht. autofokus tar vi for oss bla følgende: - Antall fokuspunkter - Finnes kontinuerlig fokus? - Finnes intelligent følgefokus? Så godt som alle kompaktkameraer har kontrastbasert autofokus. Jeg stiller meg tvilende til om folk vil finne på å søke på selve fokustypen. Når det gjelder oppladbart batteri skiller vi mellom AA, AAA og Proprietært. Tror at dette er den mest hensiktsmessige inndelingen, men hvis andre har forslag er det bare å spytte ut. Antall brennvidder er antall brennvidder. De fleste kompaktkameraer har 4-50 brennvidder man kan velge mellom, mens et speilrefleksobjektiv har et uendelig antall brennvidder. Hvorfor er volum misvisende? Såvidt jeg kan se gir det den beste indikasjonen på hvor stor plass kameraet vil ta i lomma. Vi tar ikke hensyn til hva tredjepartsleverandører gjør. Det kan altså tenkes at kameraer kan fjernstyres likevel selv om dette ikke er oppgitt i våre spesifikasjoner. MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå