Twigz Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Hei.. Mulig jeg har leita litt dårlig men finner ingen gode svar på mitt problem. Har en pc som står ett godt stykke unna routeren. Trådløs tilkobling. Har en nettverksHD som jeg driver og overfører filer til fra pc'en. Problemet er hastigheten. Når jeg har kabeltilkobling på pc'en får jeg en overføringshastighet på 8-10mbs til nettverksHD'en. Når jeg derimot har trådløst på pc'en og prøver og overføre filer er hastigheten på 900kbs noe som er ufattelig dårlig. Vil det fungere bedre og bruke ett aksesspunkt? Eller er det ett trådløst nettverks kort som er veldig bra på slikt? NettverksHD'en står tilkoblet router med kabel. Tim Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Nå er jeg desverre ikke den personen med mest erfaring med trådløst nett for å si det sånn. Men det finnes nettverkskort med 3 antenner istedet for bare én. Kanskje du klarer å resse opp farten noe med en slik en. Lenke til kommentar
Twigz Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Har nå ett netgear kort med 3 antenner og det funker ikke noe bra. =D Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Vet du hvilken standard det er på nettverkskortet ditt på PC'en og den trådløse routeren? Den nyeste og raskeste standarden er IEEE 802.11n, (begge må ha samme standard for å kunne utnytte samme fart ellers går den ned på neste standard som er IEEE 802.11g som er treigere). Endret 22. februar 2011 av Sippe Lenke til kommentar
Twigz Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Vet du hvilken standard det er på nettverkskortet ditt på PC'en og den trådløse routeren? Den nyeste og raskeste standarden er IEEE 802.11n, (begge må ha samme standard for å kunne utnytte samme fart ellers går den ned på neste standard som er IEEE 802.11g som er treigere). Er ikke helt sikker. Men det skal jeg sjekke.. Routeren er bare 6 mnd'er gammel så regner med den har den "nye" standarden. Noen som vet om det funker noe bedre å bruke aksesspunkt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Du må nok ha et nettverkskort som støtter 11n om du skal få større hastighet. 900KB = 5Mbit og det høres ut som 11g-standard på PC, eller svak signalstyrke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå