Gå til innhold

Sinte utviklere kan stå i veien for Nokia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere leverandører har vist interesse for MeeGo - WeTab er bla. et allerede lansert produkt. Nokia har også lovet en MeeGo.telefon i løpet av 2011, en telefom som i følge rykter som har dukket opp i det siste, skal bli hetende N950. (Originalt. :p)

Nokia har tatt imot blodpenger for å fronte WP, jeg håper de ba om nok.

Lenke til kommentar

Nokias holdning til MeeGo er, etter inntrykk jeg har fått etter å ha sett intervjuer med Elop, at operativsystemet ses på som en neste generasjonsløsning for Nokia.

For meg virker det veldig positivt. Istedet for å kjempe for at MeeGo skal ta igjen konkurrentene og by på konkurranse innenfor dagens marked ses det på som et langtidsprosjekt. Jeg tror ikke Nokia ønsker å betale WP-lisenser i all tid, men det er heller ingen tvil om at MeeGo ikke er noen løsning på Nokias high-end problemer på kort sikt.

Lenke til kommentar

Symbian i dagens versjon var dårlig for touch-telefoner.

Nokia sine siste flaggskip har hatt bra spesifikasjoner og byggkvalitget, men følt gammeldags og utdatert.

Noen ting i symbian liker jeg, men OS-et virker litt uferdig mtp. brukeropplevelse. Det sliter også med at apps ikke er så populært på plattformen.

At Nokia skal bruke så lang tid på overgangen til ms-os, føler jeg muligens blir spikeren i kisten. Om ett år, har det nok skjedd mye med både IOS og Android. MS sitt mobilos virker også for meg noe uferdig, samt har slitt med div tekniske problemer.

Markedsandelen til Android spesielt, tror jeg vil eksplodere.

Regner med 2011-2012 blir nettbrettår, med alle de nye modellene som kommer. Apple kommer vel også til å selge bra, regner jeg med, men de kan jo seff ikke selge like bra som android. (er jo mange som selger android-telefoner og nettbrett).

Jeg bare gleder meg til vi får bra pris på "smartstereo" til biler, m.m. Det hadde vært episk med android i bilen :-) (uten å lage seg en bilpc selv, men kjøpe en ferdig løsning)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Symbian vil nok ikke dø, er vel heller meego jeg ikke har så stor tro på.
Det vil jeg si skulle være enda verre, men jo, Symbian skal dø.http://www.engadget.com/2011/02/11/rip-symbian/Så da sitter vi igjen uten både Symbian og MeeGo, ettersom alle vet at Nokia nå vil droppe det. :thumbdown:Skjønner ikke de som vil ha det her til å være en "positiv nyhet". Det er greit å miste Symbian (det er noe old-school) men å miste MeeGo og noe av potensialet som MeeGo hadde som "skalerbart OS" er ingen liten setback i teknologiverdenen. Tror MeeGo ville åpnet og vist oss litt hvordan fremtiden ville blitt, akkurat som Symbian gjorde for mange av oss tidligere.

Meego kommer nok ikke til å dø, Intel kommer nok til fortsette med å holde den ved like, og så vit jeg vet er det ingenting som sier at andre mobiler en Nokias kan bruke Meego!

Joda, men om jeg må bruke telefoner i dårlig byggekvalitet for å bruke MeeGo styrer jeg nok heller unna. Tror heller ikke at Intel vil droppe det, men det her er definitivt et skudd om baugen som kanskje har satt MeeGo tilbake et år eller to.

Nokia skal fortsette med utviklingen av Meego handset (var en artikkel på Meego.com for en stund siden) og uansett så er det mulig å få Meego til netbooks, smart TV-er, GPS-system og "media phone". Sorry for sent svar :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tja... Altså. Utviklere må tjene penger (...)

Det er kun en brøkdel av utviklerene for mobiltelefoner som tjener noe særlig penger - det er alle de andre som sørger for plattformens bredde. De som tjener penger ser vel heller på en overgang som en mulighet, mens alle som bare er entusiaster derimot får seg et smekk i ansiktet.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...