biozide Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Hei, Har to stk wrv200 routere som jeg prøver å få til å funke sammen. Rekkefølge:Modem (canal D)-(Wan port)->Router 1 -(lan 1-6)->Router 2 Når jeg kobler på Router 2 får jeg kun Internett på 2 ikke 1, rimelig sikker på at jeg har slått av DCHP på 2. Mener dette er riktig, er det noe annet jeg kan prøve?? ssID, IP-adr?? Den er altså kablet fra router 1 i 1.etasje til router 2 i 2.etasje. Ser at folk mener det bare er å slå av DHCP, men er det så enkelt? Kanskje det hadde vært letter med et access point i 2.etasje, kan man kjøre WIFI og evnt. 1 lan-utgang samtidig på en slik? eller er det kun en WIFI eller en lan? Lenke til kommentar
War Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Støtter de Bridge? Det letteste er en router og kabel til en switch hvor du setter en AP i. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Sjekk at router 2 ikke har statisk IP lik router nr 1. Router nr 2 er koblet fra LAN router 1 til LAN router 2? Lenke til kommentar
biozide Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Sjekk at router 2 ikke har statisk IP lik router nr 1. Router nr 2 er koblet fra LAN router 1 til LAN router 2? Ja, router 2 er tilkoblet LAN på router 1. LAN TIL LAN Router 1 skal vel ikke ha statisk IP`? Har heller ikke satt opp statisk ip på router 2, må man det etter å ha slått av DHCP på router 2? Mvh Jon Takk for svar! Endret 23. februar 2011 av biozide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå