Gå til innhold

Bygge bærbar datamaskin

Anbefalte innlegg

Hei. Har i lang tid vurdert å kjøpe meg en ny bærbar maskin, men jeg er litt opptatt av at maskinen skal se bra ut, og ikke noe fullt av klistremerker, logoer og lignende overalt. Macbook ser veldig bra ut(white), også Sony Vaio er gode og fine maskiner.

Men så tenkte jeg en tanke. Hvorfor ikke prøve å bygge min egen bærbare datamaskin? Jeg ser helt klart noen problemer som jeg kommer til å møte på, men først vil jeg vite om noen av dere vet om det i hele tatt er mulig å bygge en bærbar maskin? Altså kjøpe inn alle komponenter og deler og sette sammen? Takk på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg ser på som vanskeligst er vell å få tak i ett chassis som passer.

Jeg har og har hatt en del maskineri, bl.a. en hvit Macbook som jeg er veldig glad i. I den kan jeg putte inn en skikkelig lang film på dvd, og se hele uten at den verken går tom for batteristrøm eller at maskinen blir varm. Det er vanskeligst.

Lenke til kommentar

@Chavalito Ja, du har sikkert rett. Det jeg ser på som vanskeligst er vell å få tak i ett chassis som passer. Skal ta en titt på de lenkene ;)

Tja, (liker veldig godt å si tja da) jeg har faktisk en "gammel" Dell XPS M1730 liggende og slenge. Kunne du tenke deg chassiset til den, er det ditt, pluss de delene som er inne den au. Men obs, obs, jeg bor i Spania så det blir jo å sende den fra Spania til Norge. Spetakkelet veier vel ca 6 kilo eller mer med lader og alt.

Obs enda en gang, begge skjermkortene, GTX 8800M er kaputt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...