Pid0s Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Halloen! Jeg har lenge hatt en tanke om å bygge en gaming pc flytende rundt i hodet mitt, og jeg føler at nå er det på tide å realisere Jeg ville ligge på ett budsjett på rundt 10k, og etter diskusjon med venner har vi komt opp med dette oppsettet: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=897540&su=EADBFEDF-7825-43DC-B8F9-5CA4FEE13299 Den skal primært brukes til gaming på spill som (Mass Effect, WoW, CoD osv.) Har lyst å kunne kjøre disse på fullt, samt lignende spill i fremtiden og Oppsettet virker bra, men jeg vil også høre deres mening =) (er det noe som kan byttes ut uten masse tap av effektivitet, bedre komponenter til lik pris osv. Lurer spesiellt på om en annen prossesor fra intel er bedre.) Takker på forhånd og all hjelp er velkommen! -Pid0s Lenke til kommentar
a_strann Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Jeg ville spandert på meg en SSD om jeg var deg Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 For 10k er det absolutt ikke verdt spør du meg. Bedre å legge ekstra penger i skjermkort som faktisk gir bedre gaming ytelse Lenke til kommentar
kaasa92 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Her er 2 oppsett, et AMD og et Intel. Begge oppsetta har samma kabinett (dette er en smaksak, så har valgt et kabinett som jeg syntes ser helt konge ut, med tanke på bygging, cabelmanagment og utseende.) Begge har samme HDD, som jeg har personlig og er super fornøyd med, det du burde gjøre er å kjøpe en SSD litt senere, da de forhåpentligvis blir enda billigere og bedre om kort tid. Og begge har samme PSU som er modulær , som skal være veldig bra (hw.no har egen test) og regner med den har riktige kontakter til begge oppsetta (er ikke sikker). AMD VS Intel: her vil du nok ikke merke stor forskjell idag, med tanke på spillytelse da begge leverer mer enn nok.. men med tanke på fremtiden vil nok Intel I7 yte bedre enn AMD 1090T, men ingen er et dårlig kjøp vil jeg si.. begge kan nok også overklokkes en del hvis du kjøper en bedre kjøler. Skjermkorta er også ganske like i ytelse, og begge oppsetta har du muligheten til å kjøpe et til av samme type og enten kjøre crossfire(AMD) eller SLI(Nvidia, kun på intel hk'et du har mulighet til å kjøre begge deler cf eller sli) hvis du vil på et senere tidspunkt for å få enda bedre ytelse i spill. etc... Du kan selvfølgelig kjøpe 570 og bruke det på amd oppsettet, men da har du ikke mulighet til SLI.. edit.: nettbutikken jeg har valg pris og deler utifra er dustinhome.no Endret 22. februar 2011 av kaasa92 Lenke til kommentar
Pid0s Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Takker, føler meg betydelig mer opplyst nå og nærmer meg et sikkert valg av komponenter Om noen føler en trang til å føye til noe er det bare å fyre løs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå