IntelAmdAti Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 denne pcen er skrap og jeg tenker å kjøpe ny, men det ville likevel vært greit om jeg kunne fikset denne litt og kanskje brukt den til mp3 eller noe. pcen fryser seg og det kommer en høy pipelyd i stereoanlegg eller i headsettet, når dette skjer må pcen restartes. det skjer ganske ofte, det pleier å skje tidligst 5 min etter at pcen bootes og senest en halv time etter, starter jeg counterstrike så pleier det å fryse seg før pcen har rekket og mekke ferdig serveren. litt specs, via kt7a, 1,2ghz amd, 256mb sdram, windows xp, alt av oppdateringer som er kommet i drivere det siste året er installert men det har ikke hjulpet. feilen oppsto etter at jeg bærte pc hjem ifra lan, 5 formateringer og 2-3 forskjellige os hjalp ikke så det er sikkert hardware feil, men jeg kan ikke bytte ut deler før jeg vet hvilken del som er gåen. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Sjekk cpu kjøleren din (den er sikkert løs). Ta den av og bytt kjølepasta. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Skjekk tempen på cpuen i bios. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 har samme problem på min pc. Det oppstod i det jeg overklokka FSB'en en smule mye uten å sette på PCI&AGP Lock. Fant ut at denne bommerten hadde (på ett eller annet mystisk vis) føcka ene pci porten min, slik at når jeg har et kort i den porten, fryser pc'n etterhvert med en høy konstant pipelyd i høyttalerene/headsetet. Løste imidlertid problemet med å IKKE ha noe kort i den slot'en. Noen andre som har noe tips/formeninger om dette??? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Høres ut som det blir for varmt for cpu, ja. Hva er temperaturen? Kjøleribbe og vifte satt skikkelig på plass? Klokket for mye? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 har klokket ifra 1,2ghz til 1,33 for 3 uker siden, men jeg har hatt problemet lengre enn det. ifølge via hwm er cpu temperaturen 27grader idle og system tempen 44grader idle, jeg tror via hwm har byttet om på de to. under load så går system tempen opp på ca 50, og det skal gå fint med tbird cpu. DJ-K, det høres sannsynlig ut, men er det mulig og finne ut hvilken port det er som er ødelagt? kjøleren sitter godt på forresten. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hvis du setter fsb til det den opprinnelig var og tar ut alle pci kortene kan du jo finne ut om alt fungerer da. Hvis alt fungerer så kan du sette inn et pci kort i den øverste pciporten og sjekke om alt fungerer, ta det ut og sette inn i den nest øverste pci porten osv. Da vil du til slutt finne ut hvilke(n) port(er) som er ødelagt(e). Det er ikke sikkert at det er noen ødelagte pciporter. Hva med å sjekke at alle pcikortene fungerer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå