Gå til innhold

Blitz til canon powershot S3 IS

Anbefalte innlegg

Min far har et eldre kamera av typen Canon Powershot S3 IS. Jeg har en Canon speedlite 420EX blits. Powershot-kameraet har ikke sko for ekstern blitz, men har lest at den kan bruke slaveblitser av ulike typer. Kan en 420EX speedlite blits brukes som slaveblitz til dette powershotkamera?

Hvis jeg evt. skal selge blitzen min, hvor mye er det greit å ta for den? Er en del år gammel, men er kun brukt ved en annledning (et bryllup, kan tenke meg rundt 200 eksponeringer). Ellers oppbevart i orginal embalasje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet ikke om den kan brukes til et powershot kamera? Virker som du har litt greie på ting og tang ;)

Det går dårlig - nettopp fordi powershot'en mangler blitssko.

Men den går heller ikke ann å bruke som en slaveblits som utløses av blitsen på powershoten? Siden begge er canon (skjønte fra den andre tråden at canon går KUN til canon...)?

Lenke til kommentar

Men den går heller ikke ann å bruke som en slaveblits som utløses av blitsen på powershoten? Siden begge er canon (skjønte fra den andre tråden at canon går KUN til canon...)?

Det er riktig - canon sitt blitstyrings system er kun på speilrefleks (og ikke alle modellene heller).

Lenke til kommentar

Det er riktig - canon sitt blitstyrings system er kun på speilrefleks (og ikke alle modellene heller).

Ok, tusen takk for god hjelp!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...