Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Dusj med tre glasveggar?

Anbefalte innlegg

Er i ferd med å pusse opp eit lite bad med eit STORT vindauge. Vindauget er like breitt som heile ytterveggen, og den einaste plassen det er naturleg å ha dusjen er i hjørnet foran dette vindauget. Vi har tenkt på dusjkabinett, men lurer også på om det er mogleg å ha dusjhørne med veggar som ein "brettar" inn når dusjen ikkje er i bruk. For å få dette til må vi ha ein vegg som går foran vindauget. Har nokon vore borti ei slik løysing med tre glasveggar? Altså enten om det fins eit slikt ferdig oppsett, eller om ein kan kombinere "brette"-dører med ein annan dusjvegg i glas?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike dusjnisjer som har dører som man kan brette innover er (så langt jeg har sett) beregnet for hjørne; altså at man har 2 vegger å feste dørene i.

Men man får dusjkabinett som er ment å sette på en vegg i stede for et hjørne og disse har ofte 3 eller 4 gjennomsiktige vegger.

En annen løsning hvis man vil lage en dusjnisje med dører som brettes innover (for å få bedre gulvsplass når man ikke er i dusjen) er å ha en vegg ut mot rommet som kan foldes og beskytte vindu/karm med et dusjforheng. Da kan man trekke tilbake forhenget når man ikke dusjer så slipper man inn mer lys.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dersom man er villig til å gå til en glassmester og betale litt ekstra for en skreddersydd løsning, er det ikke noe problem å få en løsning med tre eller fire glassvegger, der en eller to er faste, og to er av heve-senke-typen som kan svinges inn for å frigi plass når man ikke dusjer.

Jeg vurderer dette selv når jeg til neste år(?) skal pusse opp badet. I dag er det et kabinett som delvis dekker for et vindu. Da jeg liker kabinett bedre enn å dusje rett på veggen og gulvet, men gjerne vil ha innsvingbare dusjdører og lav eller ingen terskel, vurderer jeg dusjkar nedfelt i nytt støpt gulv, en fast ugjennomsiktig glassplate montert rett på (eller med noen mm avstand for lufting) rett på vegen uten vindu, en ugjennomsiktig glassplate i aluminiumsramme 10 cm fra vindusveggen (for å komme til å åpne og vaske vinduet, samt å tørke støv i mellom glassplata og vindusveggen), og to innsvingbare dører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...