elvenbow123 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Hei! I Januar i år var i jeg i xxl i oslo for å bytte en skjorte jeg fikk til jul. Da jeg kom ditt spurte jeg en ansatt, og han sendte meg litt rundt om kring. jeg fant ikke noe jeg hadde lyst på med det første, og jeg hadde dårlig tid. Han sa at jeg kunne få en "Tilgodelapp" eller noe i den duren, og jeg ble sendt ned til kassa. I kassa var det en dame som surra med en maskin og etterhvert gav meg en lapp jeg skulle underskrive. På veien hjem var jeg lur nok til og kaste posen hvor lappen/arket lå, og nå er den borte for altid :/ Såå, det jeg lurer på er om det er vanlig, evt om XXL bruker et slags digitalt system for og notere dette?, Mener hun ba om navn og adresse. På forhånd takk for svar folks. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Har du mistet tilgodelappen, har du også mistet pengene du har tilgode i butikken. Du kan såklart prøve å snakke med de i butikken og er de greie og tror deg, så kan du være heldig, men mest sannsynlig er pengene tapt. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Damn, men takk for svar Er det noen som har erfaring fra hvordan det fungerer på XXL? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Dette løses vel best med å høre med XXL? Men om de krever fysisk bevis så kommer du ikke langt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Tilgodelapper pleier å registreres med et unikt nummer i datasystemet, men om det er koblet opp mot deg på noen måte (navn, telefonnummer) er jeg usikker på. Uansett godtar ikke de fleste butikkene et tilgodebeløp om du ikke har med selve tilgodelappen. Det er ikke for å være vrange, men for at kundene skal føle en sikkerhet i at om man kommer innom med tilgodelappen, så kan ikke personalet påstå at den allerede er innløst. For hadde den vært innløst, ville du ikke hatt tilgodelappen. I motsatt fall ville verken butikken eller kunden hatt bevis for verken det ene eller det andre. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Du har nok en dårlig sak her. Om du mister en tilgodelapp blir det som å miste penger. Men det skader vel ikke å kontakte de for å høre om det er noen mulighet. Vet ikke når det var du mistet denne lappen, men du burde selvsagt ringt dit samme dag, så hadde det nok ordnet seg. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Du har nok en dårlig sak her. Om du mister en tilgodelapp blir det som å miste penger. Men det skader vel ikke å kontakte de for å høre om det er noen mulighet. Vet ikke når det var du mistet denne lappen, men du burde selvsagt ringt dit samme dag, så hadde det nok ordnet seg. Nettopp av grunnen jeg nevner i mitt forrige innlegg, så er det det samme om man mister lappen etter et minutt eller et par år. At en kunde kan få to lapper på samme tilgodenummer, undergraver systemet like mye som om man kunne løse den inn uten selve tilgodelappen. Fra det øyeblikket du får lappen i hånda, er den ditt ansvar. Hvis XXL allikevel ordner opp, så vil jeg ikke stole på deres system da det har klare sikkerhetsmangler. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Forsåvidt enig med deg der. Men om kunden oppdager at han har mistet lappen to timer etter at han fikk den og kommer tilbake ville jeg tro det skulle ordne seg. Om den samme selgeren er der burde det vel ikke være verre enn at det registreres i systemet med en beskjed om at en ny lapp er et utstedt, så det finnes to lapper. Er selvfølgelig ikke noe kunden kan kreve, men jeg ville kalt det god service. Er jo uansett kun butikken som kan tape på det. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Ser helt klart Marekatten sin bekymring for at det kan forekomme dubletter hvis man ikke innehar den originale kvitteringen, men dette kan jo strengt tatt løses med identifisering av den som har mistet lappen. Tilgodelappen er jo registrert med et navn, og da burde identifikasjon være nok. Hvis den mistede tilgodelappen skulle dukke opp igjen vil man ha registrert at den allerede er brukt, og butikken kan vise til en signert kvittering, siden kunden signerte ved bruk av den "nye" tilgodelappen. Endret 23. februar 2011 av Rookie_NO Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Ser helt klart Marekatten sin bekymring for at det kan forekomme dubletter hvis man ikke innehar den originale kvitteringen, men dette kan jo strengt tatt løses med identifisering av den som har mistet lappen. Tilgodelappen er jo registrert med et navn, og da burde identifikasjon være nok. Hvis den mistede tilgodelappen skulle dukke opp igjen vil man ha registrert at den allerede er brukt, og butikken kan vise til en signert kvittering, siden kunden signerte ved bruk av den "nye" tilgodelappen. Det spørs jo også på datasystemet til butikken. De systemene jeg har brukt i butikker har ingen historikk om de er innløst eller ei og alle andre enn originalen merkes med "kopi" hvis det printes ut en ny en, som da ikke skal være gyldig. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Datating: Selvfølgelig, men her var det jo snakk om XXL, og de er så store at jeg ser det som usannsynlig at de ikke har et system som ivaretar dette. Endret 23. februar 2011 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Ser helt klart Marekatten sin bekymring for at det kan forekomme dubletter hvis man ikke innehar den originale kvitteringen, men dette kan jo strengt tatt løses med identifisering av den som har mistet lappen. Tilgodelappen er jo registrert med et navn, og da burde identifikasjon være nok. Hvis den mistede tilgodelappen skulle dukke opp igjen vil man ha registrert at den allerede er brukt, og butikken kan vise til en signert kvittering, siden kunden signerte ved bruk av den "nye" tilgodelappen. Det er ikke det som er saken, da det ikke utelukkende er for forhandlerens sikkerhet at man gjør det slik. Saken er at kunden skal være sikker på, at så lenge h*n har tilgodelappen, så er den gyldig... uansett hva butikken sier når du leverer den. Rett og slett fordi tilgodelappen er unik og derfor kan du ikke mistenkes for å ha brukt den tidligere så lenge du fortsatt har den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå