Gå til innhold

Er denne en grei data?

Anbefalte innlegg

Så jeg har satt sammen og bestilt en data just nå. Og jeg bruker PHotoshop og spiller WoW, League og legends, Black ops og lignende :)

Vil psu være stor nokk til 2xHD6970? Jeg skal ikke overclocke.

her er lista

Intel I5 760, 2.8Ghz, 1156

750w Strømforsyning

8GB 12800, CL9 Ram, Corsair Vengance

AMD Radeon HD6970 2GB Skjermkort

120GB SSD OCZ Vertex II

2x1TB Samsung F3 Harddisker (raid-0 eller noe)

Cooler Master HAF X Kabinett

Samsung DVD-Brenner Sata II

Asus P7P55D-E Evo, 2X PCI-E 16x (Crossfire og Sli på 8x) kan jeg ha 2x6970 uten flaskehalser?

Er dette bra? vil det bli noen flaskehalser osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde heller vurdert core i7 950 og et annet hovedkort.

Eller gått for core i7 2600k ganske så bra i den prisklassen.

Hvilken strømforsyning er det snakk om?

Consair? Veldig bra, burde holde ja.

SSD disken er jo helt grei, men ønsker du minimal flaskehalser, så er nok Crucial C300 128 GB 2.5 litt raskere på lesehastigheter.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hadde heller vurdert core i7 950 og et annet hovedkort.

Hvilken strømforsyning er det snakk om?

Consair? Veldig bra, burde holde ja.

gikk for i5 760 for å spare penger, er litt mye og gi for en data når jeg skulle gå for i7. PSU er OCZ Fatal1ity 750W modulær

Lenke til kommentar

gikk for i5 760 for å spare penger, er litt mye og gi for en data når jeg skulle gå for i7. PSU er OCZ Fatal1ity 750W modulær

Var jeg deg, ville jeg heller valgt i7, og ventet med crossfire til du har penger.

Er jo få spill som tar lite nytte av det og bedre med singel hvis du ønsker å spare.

Har selv core i7 950 @ 3.55 Ghz så den er rask.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Om du overklokker som Jevrio nevner så er den brukbar.

Men skjermkortet (Crossfire) vil nok prosessoren bli flaskehals kombinert med ram muligens.

Men spørs om hvor krevene spillene er.'

Kjøp gode kjølere i så fall, Consair PSU er sikkert bra for overklokking.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Når det kommer til flaskehalser: Kjøp for the love of god et ordentlig hovedkort. Jalla hovedkort + bra deler ellers = Fail.

Det hovedkortet jeg har der er jo meget bra, det har støtte for sata 3 og usb 3.0 og det kan ha crossfire/sli på 8x/8x

med Asus slår man ikke feil.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Noooo! DRM! Vent på (tilgi meg) AMD Bulldozer.

Tja, tviler på at TS har tid til å vente til sommeren da det regnes med at AMD Bulldozer ikke kommer før da. Ellers så er ikke i5-760 en dårlig CPU, hvis det ikke er noe tung redigering som skal drivers med anser jeg en i7 med HT som overflødig.

Å vente på i5-2500K er ikke nødvendig, de kan kjøpes nå, men det hjelper ikke mye når det fortsatt ikke finnes hovedkort for dem.

Lenke til kommentar

Når det kommer til flaskehalser: Kjøp for the love of god et ordentlig hovedkort. Jalla hovedkort + bra deler ellers = Fail.

Det hovedkortet jeg har der er jo meget bra, det har støtte for sata 3 og usb 3.0 og det kan ha crossfire/sli på 8x/8x

med Asus slår man ikke feil.

Ja, hadde litt dårlig tid så så ikke på spesifikasjonene, bare gav et tips on the run :3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...