Gå til innhold

Windows 7 Professional Norsk OEM - Hvor får jeg denne billigst?


E_B84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisguide.no er jo gull verdt, da finner du svaret med en gang....

 

F.eks finner jeg på prisguide.no at Win7 Pro 32bit koster 799 kroner på deal.no

https://prisguiden.no/produkt/113890

1.055 kroner er neste på listen, så deal.no har trolig noe tilbud eller noe slikt.

 

64bits versjonen koster mer, hele 1.123 kroner, vet ikke hvorfor, men prisguiden.no sier så.

https://prisguiden.no/produkt/113891

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Prisguide.no er jo gull verdt, da finner du svaret med en gang....

 

F.eks finner jeg på prisguide.no at Win7 Pro 32bit koster 799 kroner på deal.no

https://prisguiden.no/produkt/113890

1.055 kroner er neste på listen, så deal.no har trolig noe tilbud eller noe slikt.

 

64bits versjonen koster mer, hele 1.123 kroner, vet ikke hvorfor, men prisguiden.no sier så.

https://prisguiden.no/produkt/113891

Takk for svar :)

 

Til en liten NAS/filserver, hva er da best av 32 og 64 bit?

Er vel få ulemper med tanke på drivere å slikt nå så lenge etter 64-bit ble lansert..

Lenke til kommentar

64bit om du har mer enn 3.5 GB med RAM. Ellers, hvorfor Windows 7 Professional? Ikke mange funksjonene ekstra der i forhold til Home Premium...kan ikke tenke på en som er viktig, om du ikke skal koble boksen på et bedriftsnettverk med domene.

Nei den skal kun bli brukt for å dele filer på et hjemmenettverk.

Siden prisforskjellen er så liten, så tenkte jeg at jeg kanskje skulle ta Professional på denne NASen..

 

Men Home Premium har alle funksjoner jeg da trenger mener du?

Lenke til kommentar

I info tråden min øverst i Win7 formumet her skriver jeg:

Professional utgaven inneholder alt Home Premium har + muligheten til å koble seg på bedriftsnettverk og muligheten til å la andre ta over pcen via Remote Dekstop, samt muligheten for XP Mode

 

Så om du har en fysisk skjerm på denne pcen er det greit, hadde du planer om å styre pcen via remote desktop, må du velge pro.

XP mode kan brukes på alle versjoner via tredjeparts programvare.

 

Ellers er det helt like.

Lenke til kommentar

I info tråden min øverst i Win7 formumet her skriver jeg:

Professional utgaven inneholder alt Home Premium har + muligheten til å koble seg på bedriftsnettverk og muligheten til å la andre ta over pcen via Remote Dekstop, samt muligheten for XP Mode

 

Så om du har en fysisk skjerm på denne pcen er det greit, hadde du planer om å styre pcen via remote desktop, må du velge pro.

XP mode kan brukes på alle versjoner via tredjeparts programvare.

 

Ellers er det helt like.

Remote Desktop hadde faktisk vært helt supert, da jeg planlegger at denne NASen skal stå i boden sammen med ruteren. Da hadde jeg faktisk sluppet å strekke en skjermkabel og usb-kabel for å gjøre endringer :)

 

Men kan jeg benytte meg av Remote Desktop når min hovedpc har Vista Home Premium ?

Endret av Eirik84
Lenke til kommentar

Du kan kjøre Remote Desktop fra alle Windows pcer, men forskjellen i de "beste" utgavene (Pro, Ultimate etc) ligger i å kunne la andre pcer ta over den pcen.

Så ingen problem å bruke Vista Home Premium pc til å kontrollere NASen da.

Høres bra ut :)

Da tror jeg at jeg går for Professional i 64-bit utgave sånn for å være sikker..

Noen tips til maskinvare (hovedkort+cpu) til en NAS for streaming av musikk/bilder/film(inntil 1080p mkv-filer)?

 

Sett litt på noen hovedkort med cpu onboard, men vet ikke om jeg skal gå for et matx pluss cpu. Usikker på hva jeg trenger av kraft siden denne kun skal sende data over nettverket?

Lenke til kommentar

Da burde du spørre i forumet for hjelp til kjøp og salg....

Men prinsippet er at du ikke trenger noe kjempe kraftig for en slik "NAS". Sammenligner du med ferdige NASer så har de ofte en nokså "svak" prosessor og max 1 GB med RAM.

Så kjører de Linux da. En billig dobbelkjerne CPU og 4 GB med RAM bør jo holde i massevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...