Stworked Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Jeg driver med en skoleoppgave i informasjonsteknologi, der vi bruker MySQL til å lage databasen og Dreamweaver til å lage siden. Det er en side om kunstløp der man skal kunne legge til medlemmer. Får opp denne feilen når jeg skal legge til ny person: Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails (`lvit1_1_kunstlop_elle`.`person`, CONSTRAINT `FK_person_klubb` FOREIGN KEY (`klubb`) REFERENCES `klubb` (`klubbid`)) Klubb er en av tabellene i MySQL. Er det noe feil med fremmednøkkelen? Håper noen kan hjelpe, selv om jeg sikkert er litt uklar. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Du har problem med fremmednøkler, sier du? Hva slags lagringsmotor på tabellene bruker du? Lenke til kommentar
Stworked Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Vi har ikke lært om lagringsmotor. Hvordan sjekker man det? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Vi har ikke lært om lagringsmotor. Hvordan sjekker man det? Tviler ikke på at du ikke har lært det. Du sjekker hvilken lagringsmotor som brukes ved å kjøre følgende spørring i MySQL shellet (du har tilgang til dette, ikke sant?): SELECT table_name, engine FROM information_schema.tables WHERE table_name LIKE '*navn på tabell*'; Lenke til kommentar
Stworked Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Ok, jeg bruker InnoDB som lagringsmotor. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 InnoDB skal støtte fremmednøkler. Da må du gå over spørringen din og se om du kan ha noe feil der. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Det kan høres ut som at den feiler fordi du prøver å sette inn en person uten klubbtilhørighet? Evt. med en klubbid som ikke eksisterer? -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå