Chavalito Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Pixmania Aceren er stort samme som 5742, men med større hard disk. Jeg tror nok jeg ville ha satset på en Acer eMachines. Grunnen er stort sett at den har en Intel i3-350M prosessor mens 5742ZG har en Intel Pentium. Ellers er de ganske lik, men på grunn av i3 vil emAchines nok ha litt lenger batteritid, dog ikke mye. Lenke til kommentar
kotox Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 OK! Er det kun batteritiden det går på, ikke hvordan den fungerer til spill etc? Vurderer veldig den acer da, enten den med mindre eller større harddisk...hmm Pixmania Aceren er stort samme som 5742, men med større hard disk. Jeg tror nok jeg ville ha satset på en Acer eMachines. Grunnen er stort sett at den har en Intel i3-350M prosessor mens 5742ZG har en Intel Pentium. Ellers er de ganske lik, men på grunn av i3 vil emAchines nok ha litt lenger batteritid, dog ikke mye. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Nei, det går ikke kun på batteri tiden, eMachines har et HD 5470 skjermkort slik som 5742ZG. Så du kan spille spill på begge, ikke med høy oppløsning, men det skulle være mulig å spille en god del spill på dem pga av HD 5470 kortet. Grunnen til at jeg ville ha valgt eMachines er på grunn av i3-350M prosessoren som gir litt lenger batteritid, og den prosessoren er litt raskere enn Intel Pentium som sitter i 5742ZG. Ellers er de ganske så like de to bærbare maskinene. Lenke til kommentar
kotox Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Skjønner! Men sånn i teorien, hva vil jeg kunne spille på en av disse maskinene, og vil det være verdt det om du skjønner? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Du kan nok spille en del spill på den ja, men nyere spill som krever en del vil kun være mulig i lav oppløsning. Les hva Notebookcheck sier om HD 5470. Vær obs på at Acer bruker som regel GDDR3 minne og ikke det raskere GDDR5 minnet på skjermkort. Lenke til kommentar
kotox Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Hva med denne da som er på tilbud nå? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=609998 Du kan nok spille en del spill på den ja, men nyere spill som krever en del vil kun være mulig i lav oppløsning. Les hva Notebookcheck sier om HD 5470. Vær obs på at Acer bruker som regel GDDR3 minne og ikke det raskere GDDR5 minnet på skjermkort. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Kort sagt, god bygge kvalitet, sannsynligvis knall lyd, bra CPU, skjermkort stort sett bare dritt. Dårligere enn HD 5470. Acer eMachines fortsatt bedre, eller 5742ZG. Lenke til kommentar
kotox Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 OK fryktelig i tvil, skal ikke ha en dyr bærbar, og heller ikke spille masse, bare småspill for tidsfordriv....hehe. lissom usikker om det er vits bruke 4500 på en maskin som kanskje kan spilles litt med...hmmm Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Okay, det kan kanskje virke litt dumt å bruke 4500 kr på en bærbar som man kun skal spille på for litt tidsfordriv. Ærlig talt så ser jeg ikke problemet ditt, du sier du har en stasjonær for spilling så den bærbare vil kun bli brukt å spille "lette" spill på. Altså en dyr bærbar er ikke en bærbar som koster 4500 kr. Jeg har en dyr bærbar, en Alienware M17x, koster ca 25000 kr i Norge. La meg være helt ærlig, for 4500 kan du ikke forvente en bærbar som du kan spille så mye på. Til den prisen forsaker du en god del. Men det enkleste er å si det slik: Enten får du en bærbar med en noenlunde bra CPU (prosessor) eller du får en bærbar med et noenlunde bra skjermkort. Du kan ikke og vil ikke få en bærbar til 4500 kr med bra CPU og bra skjermkort. Så du må velge, enten tar du en bærbar med bra CPU eller du tar en bærbar med bra skjermkort. I det første tilfellet kan du ikke spille så bra spill som du kanskje kan med det andre valget. Men DU må velge. Endret 23. februar 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
kotox Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Hehe, nei du sier noe der ja! Alienware har jeg og lyst på, men blir for dyrt nå... Har stasjonær hjemme, men er ofte hos min bedre halvdel og da er det greit å kunne ha med bærbar og leke med, men skal vurdere om jeg kanskje glemmer litt den spilledelen...heller satse på en som funker bra til alt annet! Vurderer acer / Asus, men vet lissom ikke helt hvem som er "Best" av de merkene rent byggemessig og kvalitet jeg? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Er ikke sikker på hvem av Asus eller Acer som har best bygge kvalitet. Jeg vet av erfaring at Acer har en helv.... stygg "uvane" med å installere en masse "dritt" programmer på deres bærbare. Madamen har en Acer Aspire 5720G med en hel masse Acer programmer installert, og jeg har ærlig talt ikke sett en bærbar hvor hard disken arbeider så mye som på den Aceren som hun ahr. Hard disk LED stopper jo aldri å lyse/blinke for i svarte. Asus har jeg hørt har bra kvalitet på sine bærbare, men dette er ofte etter smak og behag. Jeg sier at Acer er stort sett "dritt", mens andre vil si at Acer er meget bra bærbare. Med mindre dette haster, vil jeg anbefale deg å finne ut hva andre har å si om Acer og Asus. Jeg har hatt 2 Acer: not good. 1 Toshiba Qosmio: Ganske bra bærbar med topp lyd. 1 Dell XPS M1730: Ja og nei. Har nå Alienware M17x hvor det kommer en service fyr i morgen for å skifte hovedkort, skjermkort og noe mer. God bærbar den Alienware, nei kanksje jeg skulle si egentlig ikke, god service av Dell, ABSOLUTT!! Lenke til kommentar
kotox Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Har faktisk vurdert denne,http://www.pixmania.com/no/no/8928986/art/dell/inspiron-n5010-rod-engels.html eller dell generelt, men...har og vurdert toshiba, samsung eller HP...hehe...noen ting å si om de merkene? Hva med disse: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=625683 http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/toshiba-satellitec660-1ez/149403.3003/ Sistnevnte er jo billig da og bra harddisk, men...vet ikke jeg... Endret 23. februar 2011 av kotox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå