AnonymDiskusjon Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Heisann! Sönnen min lurer på ved vilken alder man går fra gutt till mann. Noen som har et svar på det? Eller finnes det noen fasit på når en person virkelig blir en mann? Er det först ved 18 års alder, för eller senere? Min sönn og jeg takker for seriöse svar :o) 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) når man blir 19 år og 3 måneder blir man en mann på dagen. herrgegud lille gutt hva tror du? Endret 22. februar 2011 av Slettet-T9cKWhDpN0 1 Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 5 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Offisielt sett er det ved 18 vi blir menn og kvinner. Fysisk så blir vi det når vi er ferdige med puberteten. Mentalt sett så må de fleste godt ut i 20-årene før de blir voksne i dagens samfunn. Endret 22. februar 2011 av KarlRoger 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Leste en ganske god refleksjon på dette for noen år siden. Det var følgende; Jeg har begynt å kalle meg voksen. Ikke nødvendigvis fordi jeg er det, men jeg er ikke noe værre en andre som kaller seg det. 2 Lenke til kommentar
Captain Junkrat Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Jeg er 21 år, fortsatt gutt i mine øyne. Men offisielt så er man en mann da man fyller 18. Det kan du lese i aviser og se på nyheter om "18 år gammel mann knivstukket" osv. For min del syntes jeg det er feil å kalle 18 år gamle gutter for menn. 3 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Man blir mann første gang man plydrer et kloster og voldtar nonner og munker. Har du ikke gjort dette, er du ikke en mann. 2 Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Når man er moden mentalt og fysisk sett. Og selvfølgelig grodd hår på brystet og ikke minst ballene. 1 Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Er ikke det når du har blitt konfimert? Har hørt det kallest å ''gå over til det voksne livet''. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Når man ikke lenger er tenåring? altså 20 år 1 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Egentlig veldig individuelt det der! Kanskje den dagen man slutter å gråte over å slå seg, oppleve kjipe ting etc. Menn gråter ikke Og kanskje når man innser at det er mer i livet enn å sitte på gutterommet og spille dataspill... Endret 22. februar 2011 av FlinkeFreddy 1 Lenke til kommentar
Imaul Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 når du har grodd hår på ballene! 1 Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Vil si det er veldig individuelt. Det er forskjell på å være voksen og å ha hatt mange bursdager. Fins jo "menn" som er opp i 30-åra som jeg vil kalle gutter. Når du kan ta vare på deg selv uten hjelp fra andre, vil jeg si at man er langt på vei. 1 Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Når småbarn begynner å kalle deg for "mannen". 1 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Du er voksen/mann når du kan innrømme at du er barnslig, har blitt "tørr bak øra", har fått hår på kassa, ballene osv.. Back to topic: Det er ingen fasitsvar på det der. Som noen over her sier er det best vist ved at du klarer å ta dine egne avgjørelser og ikke er avhengig av at andre (foreldre osv) gjør det for deg. Noen modnes tidligere enn andre, så dette vil være individuelt for hver person. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå