Ajaco Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Idag ble NASL annonsert for første gang! NASL er USA sitt svar på GOMTVs GSL. Denne tråden kan fungere som en diskusjonstråd for NASL. FAQ: What is the NASL? The North American Star League is the premiere Starcraft 2 event in North America. Who's in it? 50 of the world's best players will be featured weekly. Make sure to vote for your favorite player to increase their chances of being chosen for the league! What's at stake? The players will be fighting for a $100,000 prize in the first season. How can I watch? There will be a free stream and a paid stream in HD; matches will be broadcast live five nights per week, and re-broadcast in the mornings for our European audience. What's included in the payed stream? You get access to the VODS, an HD stream, and full access to all NASL replays. There will also be premium packages that will grant entry into a raffle to win an all expenses paid trip to the Grand Final along with autographed memorabilia from your favorite NASL player. What's the format? 50 players will compete in an online group stage in which 15 players will advance to the Grand Finals, which will be a 16 man LAN event. What about the 16th spot? There will be an Open Tournament where the winner will be awarded a spot at the Grand Finals. Where can I watch in person? The Grand Final will be held in Los Angeles, California the first weekend of July. Full details will be announced at the start of the league. Who's casting? Our primary casters will be Geoff "iNcontroL" Robinson and Andre "Gretorp" Hengchua. Expect guest appearances and casts from other world-renowned and esteemed casters along the way. Can I get involved? There may be chances to join our staff in the near future, stay tuned for announcements of job postings. How do I apply to be in the NASL? You must be on a team, must be available to travel to the main event, must be able to play on the NA server. If you meet these requirements, please make a video of yourself answering the 5 pre-season questions, upload the video to youtube and mail the link to [email protected] (Also include: Name, ID, Team, and Race) Om leaguen, hvorfor den ble til, og produsentenes tanker: The mission of the NASL is to foster the prominence of eSports and professional StarCraft 2 play in North America through highly visible, organized and invigorating competition. Founders Message Fellow eSports fans, We know that you’ve been waiting for something like this to happen for a long time. We want to take a moment to explain our long-term goals for both the North American Star League and eSports as a whole. NASL has been our dream since we first saw foreigners travel to Korea. We stayed up late to watch those epic matches, we followed the forum coverage and the live report threads. But it wasn’t enough. It had to happen here. We knew we had to go big or go home. We needed an epic prize pool. We needed the best players. Most importantly, we needed the passion and excitement that comes from competition at the highest level; from watching two masters battle it out knowing that only one will win. With that in mind, let us explain some of the details of how we get to that point. First, we focus on the players. That means telling a story so that every match means something. We want you to connect on a personal level with the players, so that their victory lifts you up, and you feel the crush of their defeat. Second, we need world-class production quality for every show. Only the best show does justice to the best players. Third, we will listen to our audience. The community never ceases to amaze us with its ingenuity and determination. We think if we keep you close, we can’t go wrong. And last of all, we must remember why we do this: for the love of the game. Of course, in all of this we couldn’t forget our European fans. All too often do American organizations call something “Global” or a “World Series” by virtue of inviting a few Canadians. Don’t worry; we want to get you involved as much as we can. Our ultimate goal is to use Starcraft as a catalyst. We want to use the best game, and the most hardcore audience to open the gates for eSports in the West. We want it so that you can turn on the TV and watch live matchups between the very best. Eventually, we want more people to watch eSports than watch Baseball, Hockey or even the Superbowl. We aren’t going to be able to do this alone. We are going to need your help. Tell your friends about the league, get a premium ticket or even just tune in and enjoy. But remember, this league is more than just a league; it’s the beginning of a new age for eSports in the West. So if you decide that this idea is worth supporting, please support us. Russell Pfister and Duncan Stewart -- http://www.nasl.tv Stem frem din(e) favoritt(er)! Gleder meg stort til dette! Endret 22. februar 2011 av Ajaco Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Er svært spent selv! Tror absolutt dette kan åpne dører for eSport i vesten, selv om det nok vil ta en stund før det overgår Superbowl i seertall Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Kan ikke si jeg er spesielt begeistret for Gretorp som caster. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Har ikke den store begeistringa jeg heller, selv om jeg selvsagt håper på suksess. Det er ikke 50 top-level spillere i USA og Europa, men et sted må man jo uansett starte. Det som bekymrer meg er turneringsoppsettet. 10 spillere i hver gruppe høres så alt for mye ut, og vil gi en haug av kamper som ikke har noe betydning. Skal e-sport slå sikkelig gjennom tror jeg man gjør lurt i å sørge for at hver eneste kamp faktisk er viktig å vinne, slik som vi ser i GSL. En sesong over 3 månder er også alt for lenge, mener jeg. Før man har en etablert pro-scene i vesten, må man nok inngå noen kompromisser når man starter en slik turnering, Forhåpentligvis blir turneringen en suksess fra starten av, slik at man forholdsvis raskt kan gjøre ting til det bedre. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Spennende å se, litt skeptisk til kommentatorene dog, for meg har det mey å si hvem som kommenterer. AtW Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Er litt sånn for meg også. Når det er sagt hadde jeg absolutt ikke sansen for tasteless i starten, grunnet hans hese stemme. Nå digger jeg han. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Syntes gretorp er en flott kommentator jeg, spesielt vist du putter ham sammen med incontrol, da får du en viss ying/yang kombinasjon som bare er diggbar ^^ (fordi incontrol er...ikke så proff, men ekstremt morsom, og motsatt med gretorp) Når det er sagt, så kunne det muligens ha blitt ganske tamt om du f.eks puttet gretorp med djWheat, så jeg håper at NASL tenker seg godt om, når de parer kommentatorer sammen, for som jeg forsto det så skal det variere litt på vem som gruppes? Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Har ikke den store begeistringa jeg heller, selv om jeg selvsagt håper på suksess. Det er ikke 50 top-level spillere i USA og Europa, men et sted må man jo uansett starte. Det som bekymrer meg er turneringsoppsettet. 10 spillere i hver gruppe høres så alt for mye ut, og vil gi en haug av kamper som ikke har noe betydning. Skal e-sport slå sikkelig gjennom tror jeg man gjør lurt i å sørge for at hver eneste kamp faktisk er viktig å vinne, slik som vi ser i GSL. En sesong over 3 månder er også alt for lenge, mener jeg. Før man har en etablert pro-scene i vesten, må man nok inngå noen kompromisser når man starter en slik turnering, Forhåpentligvis blir turneringen en suksess fra starten av, slik at man forholdsvis raskt kan gjøre ting til det bedre. Du fulgte ikke så mye med i scBW, for her hadde de 6måneders turneringer som ble gigantiske hits, når det er sagt, så er 10-manns formatet ikke et problem, men heller en utfordring (som evt: blir et problem) det jeg mener er, klarer NASL å formidle hva hver kamp betyr/holde seerne oppdater (selv om de kanskje ikke så forige kamp) om hva som har noe å si for å komme videre etc, så blir ikke dette er problem, men det blir en utfordring helt klart Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Da var gruppene annonsert. Noen av de iallefall. http://www.nasl.tv Lenke til kommentar
Nuduaa Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Lurer på hvordan Artosis kommer til å klare seg, han var jo med i første sesongen av GSL, men ble vel slått ut veldig fort + at han har bytta rase til Protoss. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 vel i første sesong av gsl var han egentlig ganske ok nivå-vist i forhold til andre spillere, men nå vil han nok være ganske dårlig i forhold til andre, han inrømmer at han ikke har fått spilt så mye siden gsl sesong 1, og han har bytta race som du nevner, ikke forvent for mye Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Han har riktignok mer tid til å game nå som han ikke caster Code-A kampene lenger. Dette nevnte han selv i videoen han postet ang. NASL. Blir morsomt å se Artosis spille! Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Han har riktignok mer tid til å game nå som han ikke caster Code-A kampene lenger. Dette nevnte han selv i videoen han postet ang. NASL. Blir morsomt å se Artosis spille! det er ikke nok tid, og ikke forvent for mye, artosis har som regel veldig kjedelige kamper -_- Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Virker som utvelgelsesprosessen har vært heller amatørmessig utført; Demuslim mistet plassen sin fordi hadde armen i gips i application-videoen, og Nightend ble utelukket fordi han ikke fikk noe forvarsel om at han måtte dokumentere at han har visa. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 link til noe konfirmasjon om den demuslim delen plz Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=203988¤tpage=162#3221 Endret 30. mars 2011 av Lord Britishface Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Virker som utvelgelsesprosessen har vært heller amatørmessig utført; Demuslim mistet plassen sin fordi hadde armen i gips i application-videoen, og Nightend ble utelukket fordi han ikke fikk noe forvarsel om at han måtte dokumentere at han har visa. vel demuslim... det jeg leser ut av posten deres hørtes jo veldig rettferdig og fornufti ut... hva er det du har et problem med der? personli så liker jeg at de vil ha spillere som er konkuransedyktige Lenke til kommentar
Sarsi Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 De har da sagt i fra om at de ikke vil ta med spillere de er redd for at ikke får visa. At en som har armen i gips ikke får bli med er heller ikke så rart. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) De vet da vitterlig ingenting om hvilken tilstand armen hans er i, og han forklarer selv at bandasjen var bare der for å skjule arrene etter operasjonen. Tullingene i NASL kan ikke gjøre en medisinsk vurdering utfra at de ser en bandasje i en uformell videosnutt på Youtube. Det ville tatt dem et par minutter å høre med ham om det, men i stedet stenger de ute en av de beste europeiske spillerne og den eneste representanten fra Storbritannia, som er et av de største markedene for turneringen. Endret 30. mars 2011 av Lord Britishface Lenke til kommentar
Sarsi Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Er det virkelig så rart at de ikke vil ta noen sjangser? De har da gitt en god nok forklaring på hvorfor han ikke blir tatt med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå