Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mulig defekt grafikk kort

Anbefalte innlegg

Heihei.

Kjøpte meg en pc i deler av dustinhome for ca 1mnd siden. Nå driver skjerm driveren og slutte å svare, jeg får grønne prikker på skjermen når jeg spiller, samt svarte streker osv. Spillene krasjer også. Når jeg starter opp feks. left 4 dead, hører jeg musikken, ser første bildet, så bynner musikken å hakke, å bildet forsvinner. Jeg ctrl+alt deleter, og går tilbake til spillet igjen, så fortsetter det littegrann, åsså sjer det samme igjen. Jeg blir gaaal!

Problemet startet enten etter jeg installerte driveren på nytt, eller etter jeg installerte mirror's edge.

Jeg har Nvidia GeForce GTX 570.

Noen som vet hva som skjer?

Endret av dannyboy92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

COOLER MASTER FULLTOWER HAF X BLACK

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V

CORSAIR 8GB DDR3 DOMINATOR DHX+1600MHZ CL9 (2X4GB)

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

OCZ VERTEX 2 2,5" 120GB SSD SATA/300 MLC

GIGABYTE GEFORCE GTX 570 1280MB PCI-E DVI/HDMI

CORSAIR A70 CPU COOLER S-1155/1156/1366/AM3

ASUS P8P67 EVO P67 S-1155 ATX

Hær er speccsa mine. Kjører Windows 7 Ultimate.

Endret av dannyboy92
Lenke til kommentar

Ting jeg har prøvd så langt:

Av installert driver med legg til fjern programmer og re installert.

Av installert driver med Driver Sweeper og re installert.

Formatert windows disken, lagt inn windows på nytt og lastet ned driverne på nytt. (Kunn C disken, ikke mine 2 andre disker som inneholder filer og spill)

Kjørte ATItools artifact, som er en stresstest, og da kom det masse gule prikker og gule streker på bildet. Tilslutt forsvant bildet på skjermen og skjermdriveren sluttet og svare igjen.

Jeg har lest at 1155 hovedkortene med sandybridge støtte er defekte, at SATA 6GB portene ikke er helt som de skal. Men tror ikke det er problemet?

Kan det være at skjermkortet mitt er defekt, eller må jeg formatere alle diskene og laste ned og installere alt av spill på nytt? (noe som høres merkelig ut)

Mvh Daniel Kvernevik, en veeeldig veeeldig sint og lei gamer.

EDIT: Etter endel googling osv fant jeg ut at de gule strekene/prikkene er artifacts, under ATItools testen.

Endret av dannyboy92
Lenke til kommentar

left4deadxq.jpg

Skiftet DVI port på skjermkortet, vet ikke om det var det som gjorde det litt bedre. Men spillene krasjer fortsatt. Når jeg ctrl alt deleter ut av spillet og inn igjen så funker det igjen en liten stund.

Tuuusen takk og mange kyss til den som klarer å hjelpe meg ;*;*

Endret av dannyboy92
Lenke til kommentar

Ta tempen!

Og les retningslinjene ;) 5 bumper på 3 timer er ikke sunt for tråden din.

Var ikke ment som bumper, tenkte heller jeg skulle fylle ut mere info etterhvert som jeg oppdaget mere. Beklager :(

EDIT: Temp: 45*C

Fan speed: 1400rpm / 40%

Jeg har også degradert driver versionen, men det hjalp heller ikke.

Endret av dannyboy92
Lenke til kommentar

Ja, men disse adminene ser det antageligvis ikke sånn ;)

Det der er i idle. Du må huke av for "Continue Refreshing this screen....etc." under sonsor-fanen i GPU-Z for deretter å kjøre noe der symptomene oppstår.

Samma hva du bruker til å ta tempen da så lenge du finner ut av hvor varmt kortet blir under tung last.

Jøsses, samme kort som meg faktisk. Det så jeg ikke i sted :)

Lenke til kommentar

Ja, men disse adminene ser det antageligvis ikke sånn ;)

Det der er i idle. Du må huke av for "Continue Refreshing this screen....etc." under sonsor-fanen i GPU-Z for deretter å kjøre noe der symptomene oppstår.

Samma hva du bruker til å ta tempen da så lenge du finner ut av hvor varmt kortet blir under tung last.

Jøsses, samme kort som meg faktisk. Det så jeg ikke i sted :)

Kjørte ATItools testen samtidig som jeg hadde tempen åppe, var på 72grader og 1920rpm. Men det er fortsatt ikke så gale? Siden ATItools testen er veeeldig krevende iforhold til spill.

Lenke til kommentar

Neida, makstemp ligger vel midt på nittitallet en plass. Nå vet jeg ikke hvor lenge du kjørte testen, men uansett så ser det ikke ut som at det skyldes for høy temp.

Egentlig så trøtt at hjernen er sånn et sted rundt primalstadiet så skal sove litt på det så kanskje det dukker opp noe lurt. Det våkner nok noen lyse hoder de neste timene som sikkert hjelper deg også:)

Lenke til kommentar

Neida, makstemp ligger vel midt på nittitallet en plass. Nå vet jeg ikke hvor lenge du kjørte testen, men uansett så ser det ikke ut som at det skyldes for høy temp.

Egentlig så trøtt at hjernen er sånn et sted rundt primalstadiet så skal sove litt på det så kanskje det dukker opp noe lurt. Det våkner nok noen lyse hoder de neste timene som sikkert hjelper deg også:)

Hehe :) Takk får hjelpen hvertfall ;) Håper å høre mer ifra deg ;) Sov godt da :)

Lenke til kommentar

Når jeg ser på det bildet med geværet, og artfacts over det så blir jeg overbevisst om at kortet ditt er i ferd med å ta kvelden.

Kjør garanti/reklamasjon og send in til selger.

Ringte dustinhome kundeservice. De sa de skulle sende meg en retur lapp, som jeg skulle klistre på eska, og returnere kortet til sjekk.

Noen erfaringer på hvor lang tid det kan ta? Slitsomt å være pc løs over lengre tid siden det er primær hobbyen min :p

Lenke til kommentar

Når jeg ser på det bildet med geværet, og artfacts over det så blir jeg overbevisst om at kortet ditt er i ferd med å ta kvelden.

Kjør garanti/reklamasjon og send in til selger.

Ringte dustinhome kundeservice. De sa de skulle sende meg en retur lapp, som jeg skulle klistre på eska, og returnere kortet til sjekk.

Noen erfaringer på hvor lang tid det kan ta? Slitsomt å være pc løs over lengre tid siden det er primær hobbyen min :p

Det tar fort en 2-ukers tid eller så, dog det kan variere ganske sterkt mellom butikker.

Du kan undersøke med dem om de evt. godtar en kryss-sending. Dvs. om du er rimelig sikker på at kortet faktisk er defekt så tillater av og til butikkene at du kjøper det produktet du ville fått i erstatning normalt - og så får du heller kreditert kjøpsprisen på det senere etter behandlingen av returen er komplett. Det er en måte å få erstatningsproduktet på forhånd med andre ord. Det har jeg gjort et par ganger før. Det kunne bli en kinkig situasjon om det av en eller annen grunn skule vise seg at butikken ikke godtar at det er en defekt i kortet du sendte inn dog - men det har heldigvis aldri skjedd med meg da jeg tester defekte varer såpass godt før retur at det er tilnærmet null sjanse for slike feil.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...