Mythos Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Ser at ekspertene sier vi skal bruke mer penger, så jeg bestilte meg en iPad for å tilfredsstille dem. Har også bestilt en tur med hurtigruta til meg og kona for å følge økonomenes råd om å bruke mer. Der ble jeg kvitt noen tusen. Kanskje jeg bør bytte bil i år også for å tilfredsstille blårussen? http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10014481 Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Du burde ha ventet på iPad 2. Hvis man betaler det faste hver måned, er det noe å bekymre seg overda? Det kommer jo vanligvis ikke noe smell for å si det sånn. Dersom man vil spare så sparer man i bank, eller investerer i noe? Pass på så du ikke må leve på kneippbrød til neste lønning. Har det noe med at folk generelt er mer forsiktige etter finanskrisa? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Har det noe med at folk generelt er mer forsiktige etter finanskrisa? Har vel noe mer med at ikke alle er førstegangsetablere, og har kommet kunstig ut fra leiligheten/boligen de eide. Å blåse av penger på ny bil er jo alltid noe som tilfrestiller blårussen. Man lever jo tross alt bare en gang ;-) Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Innstillingen til de som intervjues i artikkelen er vel knapt at en bør bruke mest mulig penger i ethvert tilfelle, snarere at dagens snittnivå på forbruk ikke er noen åpenbart uholdbar forbruksfest, på god vei mot gjeldsslaveri for alle mann. Har man plausibel grunn til å tro at inntektsutviklingen er grei og begrenset behov for kapital de neste årene har det ikke nødvendigvis så mye for seg å skulle spare allverden, men det er jo ikke en særlig radikal tanke. Personlig skulle jeg gjerne sett at flere nordmenn ble litt mindre engasjert i kvadratmetersyken og litt mer engasjert i å få noe ut av livet sitt, men det er en helt annen sak. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hva er kvadratmetersyken? At folk flest bruker all sin tid i hjemmet? Forsøkte til og med å google ordet i flere varianter. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Kvadratmetersyken er en svært utbredt tilstand i Norge. Den innebærer at man alltid skal ha litt større hus/leilighet. Tilstanden er psykisk, og rammede hevder at leiligheten/huset krymper(ikke i samme grad som klaustrofobi, riktignok..) Symptomer inkluderer hyppig og ivrig sjekk av finn.no's boligannonser. Konsekvenser av sykdommen er altfor store hus og overinvestering i boliger. Det er for tiden ingen kjent behandlingsform, men boligskatt anbefales profylaktisk. En nært beslektet tilstand rammer båtfolk og kalles trefotssyken. Endret 23. februar 2011 av the_last_nick_left 2 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hva er det første man spør en kamerat som har kjøpt leilighet? Jeg spør alltid, hvor stor er den, hva kostet den og hvor ligger den. Om den er fin eller kan bli fin er mindre viktig, men det burde strengt tatt være første spørsmålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå