Sheldon C Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Kapper en del ved til privat forbruk. Jeg kjøper inn ferdighogde/kvistede stokker og får de levert til eiendommen. Så kapper jeg selv opp og kløyver. Min slitne gamle motoriserte sag har tatt kvelden og ny må anskaffes. Siden jeg alltid har tilgang til strøm så vurderer jeg elektrisk motorsag...pga billigere i innkjøp/drift og selvfølgelig mindre støy. Hvordan er ytelsen i forhold til de motoriserte? Kan man kappe opp rimelige tjukke trestammer med elektriske eller duger de bare på småkvister? Noen med gode/dårlige erfaringer? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Min erfaring er at en elektrisk sag er svakere enn en bensindrevet. Men så har jeg da også brukt en gammel Jobu bensinsag fra 1980 eller deromkring og det var verken sperre eller andre sikkerhetsmekanismer på den. Da denne røk ble det kjøpt inn en 1kW elektrisk sag. Men for å si det sånt, den gamle bensinsaga klarte nok å tygge seg gjennom veden dobbelt så raskt, om ikke mer. Men er noen år siden jeg drev å sagde ved nå så det har vel kommet kraftigere EL-sager og mindre kraftige bensin-sager. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Hvor kraftig motorsag har du da? Er du vant til 3.5 - 4hk sager vil jo endel av disse elektriske bli triste saker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå