Überadri Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Var innom butikken idag og snakka ned en hyggelig fyr som oppriktig beklaget at de ikke viste når minnekortet ville komme. Tilbød å slette orderen og sa at pengene bare var reservert og ikke trukket enda. Så selv om de har leveringsproblemer av uant årsak, og ikke opplyser ordentlig om det i nettbutikken, så tror jeg ikke de et helt på jordet. Lenke til kommentar
Well Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Bestilte et minnekort til veldig god pris på fredag. «Bekreftet» leveringsdato flytter seg stadig. Og når jeg trykker på linken til produktet fra bestillingen får jeg nå 404. Når jeg søker finner jeg samme produkt (tror jeg) til over 20% høyere pris. Spent på hvordan dette går ... Skjønner nå at jeg kan være fornøyd om jeg faktisk får det for det jeg betalte i løpet av noen uker. Har ihvertfall veldig gode forbrukerrettigheter her i landet. Edit: Mener det stod «20+ på Leverandørlager» btw, mulig det bare er produktene som er på leverandørlager som det er (leverings)problemer med? Etter å ha ventet i 2 mnd på DealExtreme på en HDMI-kabel (som hele tiden stod oppført som lagervare), bestilte jeg fra Amentio. Jeg opplevde omtrent det samme: Jeg la inn en bestilling i slutten av februar på en 5 m HDMI-kabel til kr. 39(!) -nesten halv pris av DealExtreme. Leveringstid endret seg stadig, produktlenken ble død, og fant kun produktet med høyere pris. Det var heller ikke lett å tolke Amentios info. om bestillingsstatus. Sendte deretter en mail etter en uke for en forklaring, men fikk ikke svar før nær en uke etter, da jeg fikk 3 mail med bekreftelse om at varen var klar for henting. Altså ganske rotete prosess, men med en HDMI-kabel til kr. 39 levert etter 2 uker, er jeg mer enn fornøyd. Og kabelen fungerer flott for mitt bruk (PC-TV). Litt slark i kontakten riktignok, men jeg er absolutt fornøyd! Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Da har jeg endelig motatt varen som jeg bestilte i januar. Dette var min første og siste handel hos Amentio. Lenke til kommentar
Redman Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Min siste bestilling lå i plukkliste i fire dager før den ble sendt, til sammen 5 fulle dager til den ble postet. Siste gangen Amentio har meg som kunde. Lenke til kommentar
GloFF Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Min erfaring med Amentio strekker seg tilbake til midten av 2006. Helt opp til det ble kjent at Amentio skulle overta Datakjeden var det desidert en av de billigste og kjappest leverende nettbutikken jeg noensinne har benyttet meg av. Fra ca sommeren 2009 begynte problemene å komme, Amentio skyldte på overgang til ny webside (som er dritt btw) med bakgrunn i overtakelsen av Datakjeden. Helt siden den gang har nettbutikken vært i utforbakke. Jeg har i skrivende øyeblikk en ordre inne hos Amentio selv som undergår den samme behandling som mange beskriver, hos leverandørlager og jeg har fått beskjed om at varene skal ankomme Amentio i slutten av neste uke. Merk at Amentio har etter overgangen til ny webside utelatt muligheten for å få dellevering, noe som var standard før. Skal man ha det må man sende mail. Jeg har spekulert i at det er overgangen fra blå til rød webside som har skylda. Og kanskje Petter "Kor-vart-dæm-av" Northug stikker av med all hardwaren. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Siste oppdatering fra trådstarter Det tok over en måned før jeg fikk kabinettet som de hadde på leverandørlager. Det var etter ihvertfall 5 telefoner der jeg purret på de med min høfligste tone. Jeg kommer selvsagt ikke til å bestille av de noe mer. Hvem vet hvor lang tid det hadde tatt om jeg ikke hadde ringt og forhørt meg om hvor langt unna pakken var. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Jeg ville følt meg heldig hadde jeg klart å fått varen etter bare litt over 1 måned og 5 telefoner. 1 Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 På ordren min så blir leveringsdatoen forandret en dag framover for hver dag nå, å den står i rød skrift som betyr usikker dato selv om de har de på leverandør lager. Kan dette firmaet være seriøst? Hvorfor går de ikke ut med noe slags info til kundene hva som EGENTLIG foregår bak disse dørene til de. Virker som ingen besvarer mail hos de, umulig å komme gjennom med telefon hos de. Dette her er ikke bra Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg tror problemet må være at noen av leverandørene ikke vil sende dem varer før de har betalt, eller noe slikt. Jeg er foreløpig oppe i 2 mnd leveringstid på en ordre som andre kanskje hadde brukt et par uker på. Selv noe så standard som SATA-kabler klarer de ikke oppgi noen sikker leveringsdato på. Hvis jeg er heldig tar det "bare" to uker. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg tror problemet må være at noen av leverandørene ikke vil sende dem varer før de har betalt, eller noe slikt. Jeg er foreløpig oppe i 2 mnd leveringstid på en ordre som andre kanskje hadde brukt et par uker på. Selv noe så standard som SATA-kabler klarer de ikke oppgi noen sikker leveringsdato på. Hvis jeg er heldig tar det "bare" to uker. Og da er spørsmålet, er prisen(e) så bra at det er verdt det? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Møkka lei er jeg blitt av å vente 5-6 uker nå på et Sennheiser Headset. Har avbestilt, men de sender jo ikke e-post slik at de kan få kontonr. mitt!!!! Lenke til kommentar
Trondms Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Det er vel vanlig at leverandører godtar kreditt, men er det slik at noen leverandører krever fothåndsbetaling fra Amentio, så kan man begynne å spekulere hvorfor. Begynner man først å komme i bakleksa med betalinger, så er veien kort fra en bra butikk, til en butikk ingen gidder å bestille fra, grunnet lang leveringstid og generell usikkerhet. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Samme gjelder multicom. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Kan man egentlig dra til datakjeden sine butikker å klage eller få fortgang i en sak? Samme gjelder multicom. Da har du vært uheldig, har handlet mange ganger hos Multicom, å har vært strålende fornøyd med servicen og generelt leveringstidene deres. Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Vet ikke helt de sendte meg inkasso på forhåndsbetalt ordre... Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Vet ikke helt de sendte meg inkasso på forhåndsbetalt ordre... lol Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Et dødsdømt firma ? Ergrer meg grønn for at jeg bestilte fra denne butikken fra starten av! Lenke til kommentar
GloFF Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Synd at det skal gå slik for en tidligere kjempeknall sjappe. Og hvis det er pengeproblemer hos Amentio, så kanskje de burde droppe en viss sponsoravtale som jeg har lite tro de egentlig tjener på. Lurer egentlig på hvor mye de fjotter bort på den Swix-klatten der. Men uansett... Gjennomsnittsinntrykket fra folk som har handlet hos Amentio er ifølge prisguiden faktisk et smil, grunnet fordums tider med bra service og kjapp levering og muligens bra miljø mellom Amentio og leverandører. Ikke vet jeg, fordi de ikke vil opplyse om slikt og tro meg, jeg har forsøkt å hale svar utav de mange ganger, men uten hell. Smil eller ei, det unnskylder ikke oppførselen. Litt ærlighet hadde vært på sin plass. Noe Amentio faktisk presiserer er en egenskap de vil presenteres og assosieres med. Det ble hvertfall en frisk og oksygenrik farge på nettsiden, det skal de ha. Det neste er vel å ringe Viggo eller det å gå litt for langt? ;-) Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Kan man egentlig dra til datakjeden sine butikker å klage eller få fortgang i en sak? Samme gjelder multicom. Da har du vært uheldig, har handlet mange ganger hos Multicom, å har vært strålende fornøyd med servicen og generelt leveringstidene deres. Kom forresten til å tenke på at jeg til dels forhåndsdømte. Har hatt to bestillinger fra multicom; en laptop som kom med en gang og en projektor som ikke engang var fjernlagervare, men som viste seg å være det allikevel. Lenke til kommentar
Johnny_B Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) For bare slenge meg på hatet mot Amentio. De var flinke før (kanskje flaks fra min del) og brukt det både privat og på jobben. Så tok ting mer og mer tid, spesielt på jobben. Det toppet seg når jeg i starten av oktober skulle bygge en billig PC. Mange av delene var der, og noe måtte bestilles. Var antatt at det skulle ta 14 dager for å få det inn, maks sa de. Det tenkte jeg var ok. Ting ble utsatt og utsatt, og varer som var tilgjengelig før på nettsjappa forsvant plutselig eller ble forsøvet på lagerstatusen... Det endte med leverering i romjula... For å oppdage at de hadde glemt å legge med CPU'en jeg hadde bestilt... Så leverte den inn tidlig i romjula. Fikk en ny i slutten januar. Når jeg endelig fikk montert alt viste det seg at rammen var defekt... Så moro... Så da var det ennå noen uker. venting på det. Maskina var ferdig og har fungert perfekt, men det tok fra starten av oktober til 2010 til slutten av februar 2011 å få på plass alt... Amentio er for de som har god tid og lite penger. Endret 14. mars 2011 av Johnny_B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå