Sjefern Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Bestillte den 31 januar et nytt kabinett fra Amentio. Det sta at det skulle være "20+" på leverandørlager. I dag er det 21 februar og når jeg logger meg på Amentio sine sider står bestillingen min fremdeles som åpen. Jeg ringte til de for ca 10 dager siden og spurte hva som var galt. Da fikk jeg beskjed om at varen skulle bli sendt hjem til meg i løpet av neste uke. I dag er det mandag og ny uke. Det er ihvertfall siste gang jeg handler på Amentio. 1 Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg bestilte også noen deler fra amentio, og da sto alle varene som på lager, ikke kun hos leverandør, og mottok ikke varene. Selv etter 3 uker, så jeg ringte inn og fikk høre at varene ikke var på lager. Da avbestilte jeg og bestilte varene mine fra dustinhome, innen 3 dager hadde jeg da mottatt varene. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Amentio har flere grossister, så det er ofte at man ikke får alle varene likt derifra. Opplevde noe av det samme for noen år siden og har ikke villet handle derifra igjen, men de har gode priser så kan godt hende at jeg lar meg friste en gang i fremtiden.. Samma skjedde hos PS.no Sto at harddisken var på lager, men så skjedde det noe feil, selv om de hadde 30 stk på lager så sto det på orderen min at den ikke var på lager, så sendingen ble utsatt med en uke Tror mange har vært uheldige med slike bugs.. Det er ikke verdens undergang, men det er utrolig kjedelig når man gleder seg til å få ny hardware.. Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Amentio er notorisk dårlige på leveranse. Bestilte 4 stk. varer i januar, hvor av alle skulle være på fjernlager med leveringstid på 1-4 dager. Fikk bange anelser etter 8 dager, hvor ingen varer var sendt. Et par dager senere kom 1 av varene, mens de andre 3 fortsatt uteble. Sendte en rekke mailer til support, men de bare beklager og skylder på leverandørproblemer. Etter ytterligere 3 uker fikk jeg endelig de siste varene mine, alså ca. 4 uker etter bestilling. Ved å lese kundeerfaringer på prisguide.no skjønte jeg raskt at dette er måten Amentio driver butikken sin på. Det er ikke unntaket, men regelen, at de sender flere UKER etter angitt leveringsdato. Jeg kommer aldri mer til å handle der, da betaler jeg mye heller en hundrelapp eller to ekstra for varene og kjøper fra Komplett eller Dustin. Disse sender raskt og pålitelig etter min erfaring. Hva er vel mer irriterende enn å vente i ukesvis på varer en har kjøpt? Spesielt dersom produktene er avhengige av hverandre slik som det ofte er med pc komponenter. Har lest at problemene til Amentio skyldes betalingsproblemer ovenfor deres leverandører, men om det er hold i dette kan jeg ikke bekrefte. Uansett er det grunn nok til bekymring om en har noe utestående hos Amentio. Endret 21. februar 2011 av tech8 Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Slenger på at jeg også har dårlig erfaring med varer som er på fjernlager. Bestilte et lydkort som de hadde på fjernlager (leverandør?) , etter 3 uker var det ennå ikke kommet så jeg ringte de. Virket som de ble overlykkelig over at jeg ville fjerne bestillingen - Mystisk! Angående grossister likte jeg datakjeden vår her i Tromsø godt før de ble til Amentio. Alt gikk bare nedover og nå har de ikke lenger varer i butikken og personalet er veldig uprofesjonell, tenker da på at de åpenlyst krangler foran kunder... 1 Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Uten at det er noen falitterklæring så har Amentio siden november pådratt seg 3 store inkassosaker på tilsammen ~330.000,-. Dette KAN tyde på dårlig likviditet, altså betalingsproblemer, men kan like gjerne være uenighet om gyldigheten av krav. Får håpe Northug leverer resultater under VM. Mye bra reklame for Amentio der... Lenke til kommentar
Aginaridan Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Samme erfaring her. Har bestilt tre ting fra Amentio den siste tiden, endte opp med å avbestille alle. Bestiller ting som er på "lager", og får bekreftede leveringsdatoer i hytt og pine (til og med tilbake i tid), men ingenting dukker opp. 1 Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Det som er mest synd er at Amentio har ødelagt Datakjeden, som jo var en fin butikkjede fra tiden før Amentio kom inn på eiersiden. Da hadde man ting på lager, og om ikke annet så stemte leveringstiden om noe måtte bestilles. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Til overskrifta på denne tråden har jeg ett ord: O RLY Dette finnes det en del tråder om allerede og problemet har eksitert i mange år hos dem. Det har dog bare blitt værre og værre. De skylder på alt fra jesus til et løssluppent datasystem de ennå ikke har klart å overvinne kontrollen over. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Ja, Amentio fungerer greit så lenge man kun bestiller ting som er på lager i akkurat den butikken. Men alt annet er katastrofe. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Kjøpte kabinett jeg, på lager i annen butikk i samme by. Tok 3 mnd , kanskje 8km avstand. Kan legge med at det tok 2,5mnd før de sendte mld om at den hadde kommet frem, da jeg møtte opp i butikken kunne de ikke finne den. Jeg fant den selv, det var lunchbordet dems, full av flasker, en stor eske kan da brukes til så mangt. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Hehehehe, du fant den selv faktisk. Hadde jeg vært deg ville jeg solgt den til dem for en 1000-lapp mere så kunne de bare beholdt lunchbordet. Lenke til kommentar
TN;) Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Handler bare fra Dustinhome, MPX, PS Data og Komplett, Amentio etc. er bare ikke verdt alt trøbbelet for å spare noen skarve lapper! Helt håpløst. Gi meg det jeg skal ha - I EN ESKE - innen en uke. k thx bye! Lenke til kommentar
777fan Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Jeg skal heller ikke handle hos dem igjen. Makan til en så slapp butikk og betjening skal man jammen lete lenge etter. De har jo ingen respekt overfor kundene. Jeg bestilte en DVD-brenner, SSD og noen SATA-kabler fra dem, som jeg kunne hente i butikk selv i Oslo, men neida. Det har gått over to uker uten at SSD'en har kommet på lager (hvor blir den av?). Systemet deres er så svakt at det ikke er å snakke om. Uff, nei nå skal jeg kun handle på MPX, Komplett, Dustinhome og netonnet! Alt er mye bedre der, selv prisene. Prisen av forsinket leveranse er den dyreste. Har sendt en e-post, får håpe de gir en sann forklaring på det. Styr unna Amentio! GB Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Handler bare fra Dustinhome, MPX, PS Data og Komplett, Amentio etc. er bare ikke verdt alt trøbbelet for å spare noen skarve lapper! Helt håpløst. Gi meg det jeg skal ha - I EN ESKE - innen en uke. k thx bye! Kunne ikke sagt det bedre selv. Helt enig! Lenke til kommentar
baguett Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Samme her. Bestile En masse produkter (fleste hadde de på lager, andre på eksternlager) men det tok 3 uker før de fikk alt sendt. Ekstremt treige, men en ting skal de ha kudos for - De svarer på alle e-postene jeg sender dem Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Jeg for det meste brukt Amentio på bedriftsiden, og der har de alltid vært perfekte. Varene har alltid blitt levert dagen etter bestilling, aldri noe faktureringkrøll og jeg har faktisk også fått returnert feilfrie varer uten å ha en lovfestet rett til dette. Men etter å ha lest denne tråden, så skal det litt til for at jeg handler der privat med det første... Lenke til kommentar
tiger.no Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Sjekket med lokal butikk om de hadde aktuell vare på lager, det bekreftet de - men at prisen ville bli en del høyre enn "nettpris". La da inn bestilling på samme vare for henting i butikk, da viste på lagerstatus på nettbutikk og lokal butikk at varen var på lager. Fikk raskt ordrebekreftelse, men svar dagen etter at det hadde vært feil på lagerstatus og at varen var på vei til butikk først om et par dager. Dette er nå overskredet med god margin.... Kjøpte en del varer sist sommer: da stemte lagerstatus og jeg fikk kjøpt varer rett i butikken til det de nå kaller "nettpris". Lenke til kommentar
nst Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Tenkte å gå for en SSD-disk fra Amentio, men jeg tror jeg driter i det etter all klagingen. Dessuten forstår jeg meg ikke på det nye systemet. Du kan klikke på "Vis kun varer på lager" eller velge butikk, samt begge deler. Du kan også klikke på et tredje alternativ og velge om varen er på butikk og der var den visst ikke likevel!?!? Er du i Oslo og vil ha noe med en gang, gå for Digital Impuls. Ligger 100m unna. 1 Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Til overskrifta på denne tråden har jeg ett ord: O RLY Hehe. Jeg var faktisk ikke klar over at dette var et såpass omfattende problem som det tydeligvis er. Jeg har ofte handlet hos Datakjeden og det var aldri problemer tidligere. Likte de svært godt når de var under Komplett. Men etter at Amentio tok over så går det tydeligvis nedover. Min bestilling på et kabinett står fremdeles forresten som åpen. Selv om det fremdeles står at de har 20+ på leverandørlager. På leveringsdato står det i rødt: 14.02.2011. Altså 9 dager siden. Rødt betyr selvsagt "usikker dato", og det kan jeg forstå...... Endret 22. februar 2011 av Sjefern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå