aop9020 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Hallo, har kjøpt etsevæske for kretskort fra ELFA, og lurer på hvordan dere varmer den opp før bruk? Micro? Vannbad? Takker for tips! Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg bruker microen, ville dog ikke lagd mat i den i ettertid... Vet endel bruker vannbad, andre bruker varmeelement for akvarier. Har faktisk vurdert å handle inn ett varmeelement for å teste, koster ikke mange kronene egentlig. - Kolbjørn Lenke til kommentar
aop9020 Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Har du dedikert micro til elektronikklaben din? Det vil jeg også ha Får bli vannbad på meg da, noen tips til hva man kan bruke mellom syretank og bunn på vann_varme_kasserollen for å ikke risikere noe smelting av plast? Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Jeg brukte varmeelement for akvarier, funkerte bra den jeg hadde ihvertfall. Mener å huske noe om at sånn etseveske ikke burde varmes over 40 grader eller noe da den da utvikler noe farlig gasser. Så med mindre jeg husker feil er det ihvertfall viktig å ikke varme den opp for mye uansett hva slags løsning man ender opp med. edit: Et minus med varmelement fra akvarier jeg kom på er det kan bli litt skeivetset (ettersom den siden av kortet som er nærmest varmeelementet kan bli etset raskere). Endret 23. februar 2011 av b_cybe Lenke til kommentar
aop9020 Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Sånn varmeelement som dere prater om, er det plastbelagt? Blir det ikke konflikt med annet metall i syrebadet? Blir å lage sirkulasjon når jeg etser, så jeg er ikke redd for skjevetsing.. På pakken fra ELFA står det at anbefalt temperatur er 50 grader, så det er jeg ikke bekymert for. -A- Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Den jeg brukte hadde en glasskolbe utenpå og det var ikke noe problem. Grunnen til at jeg nevnte at det ikke måtte overstige en viss temperatur var hvis du skulle bruke mikro f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå