Gå til innhold

Trening - Sun mat eller Proteintilskudd?

Anbefalte innlegg

Jeg trener Mandag og Torsdag med 5 kompiser. Vi løper, pumper jern og etter det tar vi noen runder med fotball/innebandy.

3 av kompisene mine bruker da proteintilskudd eller proteinpulver.

Jeg personlig er litt av den gamle sorten som tror på sunn mat. Jeg spiser hvit kjøtt og fisk så mye som mulig og drikker mye med melk og mener selv det fungerer like godt, MEN har jeg rett i det eller er faktisk proteinpulver så bra som folk sier?

EDIT: Skrivefeil.

Endret av GZIP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trener Mandag og Torsdag med 5 kompiser. Vi løper, pumper jern og etter det tar vi noen runder med fotball/innebandy.

3 av kompisene mine bruker da proteintilskudd eller proteinpulver.

Jeg personlig er litt av den gamle sorten som tror på sunn mat. Jeg spiser hvit kjøtt og fisk så mye som mulig og drikker mye med melk og mener selv det fungerer like godt, MEN har jeg rett i det eller er faktisk proteinpulver så bra som folk sier?

EDIT: Skrivefeil.

Bra at du holder deg til vanlig mat! vis du spiser masse sunt og proteinrik mat holder det i massevis. Proteinpulver er egentlig bare for de som ikke får i seg nokk proteiner gjennom vanlig mat og taes som ett tilskudd til vanlig mat. Mange av de fjortisene som trener kjøper det som det første de gjør å driter i å spise sunt å heller på med proteinpulver. Skal ikke sie noe konktret men det er en del som sier at proteinpulver ikke taes så bra opp i kroppen, at det er "dårligere" proteiner og forskjellig. JEg sier ikke at det er sant bare at jeg har les og hørt en del om det.

Det absoulutt beste er slik du gjør det. Kjempe bra at du har forstått det :D!

Lenke til kommentar

Hvis man skal øke i muskelmasse må man vel ha i seg 2x kroppsvekten i gram proteiner hver dag. Dette kan være vanskelig og dyrt å få i seg med mat.

Det er også lettere å kyle ned en shake rett etter trening, enn å dytte i seg mat, synes nå jeg.

Men for all del, hvis du synes det er lettere å spise, så gjør du det ;)

Lenke til kommentar

Hvis man skal øke i muskelmasse må man vel ha i seg 2x kroppsvekten i gram proteiner hver dag. Dette kan være vanskelig og dyrt å få i seg med mat.

Det er også lettere å kyle ned en shake rett etter trening, enn å dytte i seg mat, synes nå jeg.

Men for all del, hvis du synes det er lettere å spise, så gjør du det ;)

Ja, det er helt klart lettere å hølke ned en shake. Men nå tenker jeg ikke på hvor lett det er og få i seg mat eller en shake.

Lenke til kommentar

Det er ganske så bra å få i seg endel proteiner rett etter en treningsøkt, er derfor jeg nevnte det.

Jeg tror ikke det er veldig stor forskjell på proteiner fra mat kontra en bra shake heller., det viktige er å få i seg nok. Får man det via maten er det vel så bra, men for noen er det lettere med shake.

Det er faktisk ikke bare bare å få i seg 150g proteiner feks hver dag via mat, og det er dyrere enn å drikke pulver.

Lenke til kommentar
Skal ikke sie noe konktret men det er en del som sier at proteinpulver ikke taes så bra opp i kroppen, at det er "dårligere" proteiner og forskjellig. JEg sier ikke at det er sant bare at jeg har les og hørt en del om det.

Feil.

Stopper den der, håper den myten avlives en dag.

Uansett, man trenger ikke shake om man får nok igjennom kostholdet. Men man skal helst ha proteiner like etter trening, og da synes jeg det er lettere å ta enn shake enn å dusje, reise hjem og så lage middag. Da går det fort en time før jeg får i meg noe.

Lenke til kommentar

Det er heller ikke i alle livssituasjoner hvor det er så lett å få i seg nok proteiner i kosten, sånn sett bort i fra tiden rett etter trening. Barna mine er ikke nødvendigvis fan av de mest proteinrike tingene og man prøver jo å tilpasse maten slik at de liker den best mulig selv om man prøver å utvide hva de spiser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...