Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

The Big Bang - kreativ presentasjon


Anbefalte innlegg

Jeg har et skoleprosjekt som skal presenteres snart, og nå sitter jeg og tenker over hvordan jeg vil gjøre det. Temaet mitt er "The Big Bang", og læreren sier at kreativitet belønnes.

Jeg har det meste av stoff, og jeg kan det meste av det som faktisk skjedde.

 

Hvordan kan jeg på en kreativ måte presentere hva som skjedde under the Big Bang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start presentasjonen med å fortelle grunnleggende det som skjedde først med mørk, episk stemme, og gjerne musikk i bakgrunnen. For eksempel kan du si:

 

"Mørke. Endeløst mørke. Ingenting. Men ikke nå lenger. Et stort smell skulle bli starten på vårt univers. Dette er historien om hvordan det hele begynte. Dette er "The Big Bang".

 

Kanskje X-Files-musikk eller noe...

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt en intro som spiller på kausalitet, men en hendelsesrekke lignende denne reklamen:

 

http://www.youtube.com/watch?v=g2VCfOC69jc

 

Selvfølgelig en veldig forenklet versjon, eller om så er, spill av denne videoen eller en annen av samme type - det beste hadde dog vært om du kunne rigget til en mini hendelsesrekke (mindre hjul som dytter store hjul som dytter en domino rekke eller noe i den duren)

 

Så fortsetter du med å forklare hva kausalitet har å si for hva vi vet om big bang - kosmisk rødforskyvning og hubbles konstant og hvordan vi kan via regresjon si at big bang er en plausibel løsning, deretter litt info om kosmisk bakgrunnsstråling som bekrefter dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...