Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste Mobilt bredbånd tilbud?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å få meg Mobilt bredbånd. Hvilket tilbud/leverandør er billigst? Jeg trenger ikke noe stort bruk, den vil hovedsakelig bli brukt for surfing/mail osv.

Det beste hadde vært om det fins "kontantkort" type ordning.

Setter pris på tips.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å få meg Mobilt bredbånd. Hvilket tilbud/leverandør er billigst? Jeg trenger ikke noe stort bruk, den vil hovedsakelig bli brukt for surfing/mail osv.

Det beste hadde vært om det fins "kontantkort" type ordning.

Setter pris på tips.

Hvor i landet bor du?

Hvor skal du bruke det mobile bredåndet.

Telenor har best dekning generelt sett.

NetCom gir best hastighet og pris, samt har nesten like god dekning om Telenor.

Selv har jeg NetCom som jeg trygt kan anbefale.

Lenke til kommentar

Bor i Stavanger.

Har sett at netkom tilbyr "kontant" løysning. Ingen av de andre har dette ser det ut som. Men det er kunn 100MB, og dyr etablerings gebyr.

Er usikker om jeg bruker mer enn 100MB.

Mulig litt offtopic, men kjenner dere til et greit verktøy som måler ditt bruk, så kan se

hvor mye jeg benytter.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

100MB er ikke mye data. Laster man opp VG og DB, så har man vel fort en 3MB. Lønner seg å slå av bildevisning og bruke adblock.

Er det PC med Win du skal bruke eller et mobilt OS?

Ja, var dette jeg misstenker. Det blir mye surfing, og jeg tror det vil fort bli en del MB.

Er Win 7 OS.

Lenke til kommentar

Jeg tabbet litt med data og lastet ned 100MB til 12kr pr MB :whistle::cry:

Siden den gangen, så har jeg ikke lagt inn mobildataparametre i mobilen, bruker kun Wifi og MMS...

Man skal ha tungen rett i munnen, når man holder på. Tror jeg ville satse på et abonnement som koster litt, men hvor man kun får redusert hastighet ved overforbruk. Netcom hadde jo kampanje til 125.- i fjor, men nå er det 250.- igjen. Blir nok stadig rimeligere, men det tar litt tid.

Lenke til kommentar

ICE er ikke dumt, og de har dessuten dekning på plasser der verken Telenor eller Netcom kommer til. De har et ukes-abonnement der du betaler 175.- pr. påbegynte uke. Aberet er at det er forholdsvis dyrt. Kanskje ikke for selve bruken, men selve modemet må du punge ut ca1500 kr. for.

Har hatt ICE selv bare med et annet abonnement og må si meg fornøyd både med dekning og brukervennlighet. Kundeservice er også ganske greie å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...