Gå til innhold

Nytt kabinett forslag

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å byggye ny/oppgradere gammel pc og lurer på om Jeg skal oppgradere til nytt kabinett. akkurat nå har Jeg en antec three hundred, men synes den virker litt for for mye "plast" og billig.

Er det noen som har en idé om hvilket kabelnett Jeg burde oppgradere til. tenker litt på et fractal "black pearl" eller corsair 800D (er det verdt alle pengene?) . Bare kom med forslag (gjerne med begrunnelse)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig gla i mitt Lian Li A10. Passe stort, massiv aluminium, ingenting som knirker, og det eneste som er av plast er power-on-knappen og to små led-lys for HDD og power. Enkel montering av harddisker, og hele bakplata som hovedkortet festes til kan enkelt tas ut. Mye enklere når man skal montere cpu-kjøler og alt annet inni der.

Også er det plass til to strømforsyninger. Ikke så mange tenker på det, men av og til innser man at man har for lite strøm, og hvis eksisterende strømforsyning er av god kvalitet, hvorfor kaste den og kjøpe en kjempedyr, når man istedet bare kan kjøpe en liten en til?

Kjekt.

Lian Li produserer kabinetter i god kvalitet. Også ser de stilfulle, men diskret ut.

Lenke til kommentar

Vis du vil gå for et Midi Tower ville jeg anbefale Antec Nine Hundred... nylig kjøpt et selv og er veldig fornøyd!

Men vis du er av den litt mer kresne typen og trenger et Big Tower kabinett, bør du gå får NZXT Phantom. Det er stort, luftig og stilfulgt, spessielt siden det har den Alienware looken !

Men for og ikke overpope med pris ville jeg høyest anbefale Antec Nine Hundred !!!! :D

Lenke til kommentar

Alienware looken ???

HVilke fornuftige mennesker syns Alienware ser bra ut? Generelt sett plastikk all over, plagsomme lys og andre grusomme elementer. Hvorfor ikke kjøpe noe som ser elegant og simpelt ut istedet, så slipper man å kjøpe nytt kabinett igjen når man passerer 14 år?

Antec Ninehundred ser også skikkelig jalla ut.

Et enkelt og elegant kabinett er Lian Li PC-6070B Scand V2

Lian Li PC-B20B er rett og slett nydelig

Men når det kommer til kabinetter er smaken meget forskjellig. Trådstarter må rett og slett komme med føringer for hva han liker. Og ønsket pris hadde også vært greit. Og en liten ting: Man får som regel det man betaler for (bortsett fra hos Alienware...)

Lenke til kommentar

Ser HAF X blir fåreslått mange plasser, virker som det er ganske populært.

Det jeg er ute etter er noe forholdsvis enkel, ikke noe som kan gi deg epelepsi anfall. Det som er viktigst for meg er at det er enkelt å holde ryddig (noe min antec three hundred ikke er) og at det ikke føles billig (mye plastik og slikt). Av pris s er alt under 2000 bra, men er student som lever på budsjett, så et kabinett som er "mye for pengene" ville vært det beste

Lenke til kommentar

Alienware looken ???

HVilke fornuftige mennesker syns Alienware ser bra ut? Generelt sett plastikk all over, plagsomme lys og andre grusomme elementer. Hvorfor ikke kjøpe noe som ser elegant og simpelt ut istedet, så slipper man å kjøpe nytt kabinett igjen når man passerer 14 år?

Antec Ninehundred ser også skikkelig jalla ut.

Er helt enig med deg newman, akkurat som jeg skulle sakt det selv. Er kanskje noe som heter smak, men alienware og flere av antec kabinetta er gyselige. Jeg vil anbefale Fractal design r3, som ts har foreslått selv. Enkelt å holde ryddig, god plass å bygge i, en god balanse av lydisolering og kjøling, pluss at det har et stilig og nøytralt utseende.

Endret av ManheiM
Lenke til kommentar

Fractal r3 virker veldig interessant ut. Jeg synes den er veldig pen og ren, liker innsiden og liker at de har med en knått for å styre vifter

Må selvfølgelig spørre, hvordan er temperaturene i den? Skal kjøre 2 varme grafikkkort i crossfire og vil helst ikke kunne koke wienerpølse inne i kabinett etter litt spilling

Lenke til kommentar

Lian Li kabinetter ja, har hatt en del av dem. Står 3 forskjellige Lian Li kabinetter rundt forbi her i heimen. Og ny ervervelsen er ett Corsair 700D tower. (tenkte det var på tide å prøve noe annet enn Lian Li)

Corsair 700 er for det første stort stilrent og pent. Med trykk på stort. Hadde jeg vært litt smartere hadde jeg nok gått for noe litt mindre, men da hadde jeg vel heller ikke hatt plass til 10 harddisker 1 SSD og 2 dvd brenner + allt det andre jeg har trødd inni der.

Umm husket jeg å nevne at det er utrolig lett å holde orden på kabler og slikt i denne kassa her ? ;)

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

Helt greie temperaturer i Black Pearl. Såklart, du får jo bedre med et luftig fulltower, men man har mulighet til å sette inn hele 7 vifter i Black Pearl hvorav 5 av disse kan være på 140mm. Deriblant også en vifteplass i sidedøren som er ypperlig med tanke på skjermkort.

Klager ikke på tempen her ihvertfall :)

post-180418-0-64355500-1298335063_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvilket kabinett du skal ha kommer an på hva du skal montere i det.

Av full tower så sto det mellom corsair 800D eller coolermaster atcs 840 når jeg skulle bygge min siste pc og valgte det siste og er å anbefale.

Valgte og skulle kjøre vankjøling i etterkant og er plass i massevis til det i atc 840 med at det er ferdig plass i toppen under 2x230mm vifter til radiator med 120mm bredde (dobbel 120mm eller trippel 120mm lengde) uten å måtte skifte ut noe.

Bruk youtube og søk etter kabinett+3dgameman han har rimelig greie videoreviews og anbefalinger av kabinetter

Lenke til kommentar

Fractal r3 virker veldig interessant ut. Jeg synes den er veldig pen og ren, liker innsiden og liker at de har med en knått for å styre vifter

Må selvfølgelig spørre, hvordan er temperaturene i den? Skal kjøre 2 varme grafikkkort i crossfire og vil helst ikke kunne koke wienerpølse inne i kabinett etter litt spilling

Med crossfire vil det være naturlig at det blir litt varme, uansett kabinett. Men det er mulig det blir litt varmere i en R3, men til gjenjeld får du en STILLE rigg, siden R3 har støydempningsmatter i hele kabinettet. Noe som er veldig behagelig i lengden. Kan tenke meg at crossfire vil støye nokså mye. Det er alltids mulighet for å sette inn flere vifter for bedre airflow.

Lenke til kommentar

Vil man ha støydemping så finnes det matter man kan hive i hvilket som helst tower. bare så det er sagt. Fractal R3 er ikke unikt med at det kommer med støydempings matter fiks ferdig.

Men gjør opp din egen mening om hva som passer. Les/se reviews som nevnt over. Komplett har video reviews linket til mange av towerene dem selger. Det kan jo gi en viss pekepinn.

EDIT: Fjernet noen skreve feil

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

Husker den perioden hvor jeg var manisk ang lydisolering. Kan jo se "den store antec tråden" for akkurat det. Endte opp med 4 stk Lian Li kabinetter av ymse slag det året. Siste jeg fikk fingra i var Antec P182.

Kanskje et av de beste jeg noensinne har bygd på, men da jeg skulle velge kabinett til min nye rigg i stua var kravene ganske høye. De skulle matche Ancec P182 hva angikk utseendet, design og støy.

Føler jeg fikk valuta for pengene med Fractal Design R3. Silver Arrow (for de spesielt intr). Har ikke angret et sekund. Ser jeg har god plass til hvilket som helst skjermkort og at kabinettet så og si er lydløst hvis komponenter er valgt riktig.

Dog skal jeg bytte ut mine kabinett vifter med noe enda bedre, selvfølgelig. Utover det så er jeg strålende fornøyd.

Anbefaler modulær PSU i dette kabinettet. Jeg har ikke det, så jeg fikk litt trøbbel med å skjule kablene. Det viktigste er at kablene ikke går i veien for luftflyten.

Jeg anbefaler trådstarter å spørre seg om følgende:

Design

Støy

Pris

"må ha" faktor.

Lian Li vil jeg i grunn ikke anbefale med mindre man har stille komponenter, type få vifter/passivt og SSD. Synes Lian Li er verdens dyreste alu og ikke helt verdt pengene. Ikke for det, jeg skulle ønske de falt i min smak hva angår støy, for de er rene og pene å se på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...