Wohooo Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Her jeg bor koster det 650 kr per kjøretime. Er det overpriset, eller er det en vanlig pris rundt i landet? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Her koster det ca 530 mener jeg å huske (45 min) Endret 21. februar 2011 av TM B Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg har betalt 1050 for en dobbelttime, men prisen har steget til 1100 kr nå, her hvor jeg bor. Lenke til kommentar
kans Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Det er overpriset over hele landet 7 Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Kjøreskolene tjener vel ganske greit, med tanke på hvor "vanskelig" jobb kjøreskolelærerne har, men de må nok ha nerver av stål Endret 21. februar 2011 av ΣΙΝΔΡΕ Lenke til kommentar
jove81 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 På hjemmesiden til landets største kjede av trafikkskoler (www.wright.no) står prisen oppført til 570, og pakkepris for 10 timer er 5440. De har kontor så langt nord som til Trondhjem, men desverre ikke lenger nord, så her oppe er det dyrere pga lite konkuranse. Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Kom til brønnøysund! for hele pakka fordelt på ca 3uker med kjøretimer, langkjøring, glattkjøring, teori og oppkjøring blir det ca 14tusen(Så fremt at du ikke trenger en milll kjøretimer dog) 500kr pr kjøretime Endret 21. februar 2011 av Hightow3r Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Kjøreskolene tjener vel ganske greit, med tanke på hvor "vanskelig" jobb kjøreskolelærerne har, men de må nok ha nerver av stål Kjørelæren min hadde godt over millionen i årslønn. Syns snart det er på tide med statsregulerte priser, for prisen har nådd et latterlig nivå. Lenke til kommentar
Wohooo Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Kjørelæren min hadde godt over millionen i årslønn. Syns snart det er på tide med statsregulerte priser, for prisen har nådd et latterlig nivå. Enig Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 5-600 kr pr kjøretime er rimelig vanlig. Mye billigere enn det og jeg ville vurdert om det er noe jalla bak det. Lenke til kommentar
Havar18 Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 525 koster det på Valdres Trafikkskole i oppland. Dobbeltime 1050 Lenke til kommentar
Havar18 Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 525 koster det på Valdres Trafikkskole i oppland. Dobbeltime 1050 Lenke til kommentar
rublings Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Kjøreskolene tjener vel ganske greit, med tanke på hvor "vanskelig" jobb kjøreskolelærerne har, men de må nok ha nerver av stål Kjørelæren min hadde godt over millionen i årslønn. Syns snart det er på tide med statsregulerte priser, for prisen har nådd et latterlig nivå. Så vidt jeg har forstått får man bonus for hver elev man har som består. En bekjent av meg er kjøreskolelærer, og jeg forsto det slik at de ikke tjente noe uhorvelig mye i grunnlønn, men bonusene for beståtte elever var rimelig grei. Han hadde da i sitt beste år tjent ca 700.000,-, og da hadde han en stykprosent på rundt 2-3%. Han jobber i Bergen om det har noe å si. Må jo også se på bilene en del kjører rundt i. Viktig å trives på jobb, og her i byen er en stor prosentandel av bilene Audi/BMW/Mercedes. Hvis man regner på verditap, drivstoff og verkstedsutgifter, samt lønn til kjørelærer, så ser man kanskje hvorfor det ikke koster 200,- timen. Jeg betalte ca 15.000-17.000,- for mitt sertifikat i slutten av 2009, og jeg tok bare det obligatoriske. Mye penger for en 18åring, men med tanke på at det er ca. 1mnd lønn og man bare trenger å ta det en gang, så vil jeg ikke si det var blodpris. Er jo såklart noen som er billigere. Kjører en gammel 1996 modell Honda Civic rundt i byen her. Er sikkert billigere for en kjøretime hos han Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Kom til brønnøysund! for hele pakka fordelt på ca 3uker med kjøretimer, langkjøring, glattkjøring, teori og oppkjøring blir det ca 14tusen(Så fremt at du ikke trenger en milll kjøretimer dog) 500kr pr kjøretime Risikerer riktignok å få et lite sjokk når man senere skal kjøre i storby, etter å ha fått alt av opplæring på et sted med lite trafikk, én rundkjøring og ingen lyskryss. Lenke til kommentar
ScudNor Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Karmøy, Rogaland: 650kr for 45min. (var 30kr billigere før nyttår) Endret 28. februar 2011 av ScudNor Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 @rublings Det jeg stusser litt på vist bilutgiftene spiller så mye inn, synes jeg det er rart at det er så høy prisforskjell på bilene de kjører på kjøreskolene. jeg kjørte en max utstyrt x3, mens noen andre lærere hadde helt enkle mini coopers, til omtrent halve prisen. vil derfor tro at læreren tar en del av avgiftene selv Lenke til kommentar
rublings Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 @rublings Det jeg stusser litt på vist bilutgiftene spiller så mye inn, synes jeg det er rart at det er så høy prisforskjell på bilene de kjører på kjøreskolene. jeg kjørte en max utstyrt x3, mens noen andre lærere hadde helt enkle mini coopers, til omtrent halve prisen. vil derfor tro at læreren tar en del av avgiftene selv Vet som sagt ikke helt hvordan dette fungerer, men jeg kan tenke meg at skolen betaler en viss sum for bilen, og kjørerlærer legger ekstra penger på bordet hvis han vil ha noe tøffere. Du må huske at skolen skal ha en sum også. Alt ekstra går jo ikke til kjørelærer. Er sikkert noe moms inne i bildet også, men jeg vet som sagt ikke helt hvordan dette fungerer Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Kjørelærerne på den skolen jeg brukte eide bilene, og skrev kjøregodtgjørelse. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 420kr timen, Namsos 2010. Fryktelig billig det i forhold til dere? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Forsikringa på disse bilene må være svimlende dyr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå