Gå til innhold

Bli kvitt magefettet og bli disiplinert.

Anbefalte innlegg

Jeg har økt "kolossalt" i vekt det siste året /halvannet. Veier nå 90kg. (180cm høy).

Jeg prøver å trene 3 ganger i uka,men da jeg jobber dobbelt annenhver uke,blir det stort sett pushups/situps om kvelden etter jobb. Dvs. ikke akkurat mye bevegelse mandag-fredag annenvher uke. Det siste året har jeg iforbindelse med trening regelmessig benyttet meg av "pure casein" som jeg har kjøpt i kostholdsbutikk. (redd for å ikke få i meg nok proteiner). Vil påstå jeg spiser bra frokost , lunsj , middag og kveldsmat. Dog blir det endel sjokolade/ cola innimellom disse måltidene. Så jeg vet jeg spiser endel "dritt".

Jeg er veldig usikker på om jeg får i meg nok proteiner, derfor proteintilskudd som "pure casein". Leste at det ikke var mye karbohydrater i dette, så tenkte ikke så mye på vektøkning. Er dette et produkt å anbefale? Kutte ut ?

Jeg vil gjerne finne ut hva og hvor mye jeg kan spise for å gå ned ivekt. Kaloriunderskudd , javel, men vil gjerne ha tips til å gå ned ivekt samtidig å ikke miste muskelmasse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Kort fortalt:

- Dersom du "slanker" deg med negativt inntak på kalloreier, så sørg for at du spiser dertill mer protein.

- Prøv og tren 3 ganger i uka, sett av 1 time man,ons,fre.

klarer du ikke det så sett av 20min hjemme annenhver dag. DET får du til ;)

- Planlegg måltidene 1 uke av gangen. Spis ordentlig, sunn mat. dropp alt av junk\fried\søppel\brus.

- Drikk minst 3 liter vann om dagen

- Er du småsulten? Flott! Spis et stekt kyllingbryst eller noen firstPrice fiskekaker, evt supplementer med wasa husman knekkebrød. Fremdeles sulten? Spis en boks tunfisk, en pakke kokt skinke, stek en pakke karbonadedeig med tomat-salsa..

- Lær deg og like bløtkokte egg. (rennende plomme)

Disiplin

1. Sett deg et helt konkret og realistisk mål.

Eks, du skal innen 15.04 ned til x% fett, ned 10 kg..

Når du har satt deg målet tar du nødvendige målinger, og skriver disse ned i treningsboka som du nettopp har kjøpt.

2. Så kommer muligens det viktigste delen.. Kartlegg hvordan uken din er!

- Når spiser du, Hva spiser du.

- Når har du mulighet til og spise?

- Når har du IKKE mulighet til å trene? (eks, på jobb, når du har forelesninger)

- Når er det enklest å jukse + hvorfor.(sjokkis, cola, junk)

Jeg har sett JÆVLIG mye rart av hva folk kaller et bra kosthold, flott om du nevner ting som går igjenn. eks, loff med sirrup, cornflakes, appelsiner, kjøttkaker..

(grandis har fått nøkkelmerke nå btw.. verden vil bedras..)

Når det kommer til kosthold, så finnes det uttallige veier til mål. Noen dietter vil helt klart kunne gi en raskere progresjon, men mange av disse tar ikke hensyn til helse\sundt kosthold. Med diett menes Spisemåte, altså maten du spiser.. Uansett er det noe DU skal trives med.

Hvorfor så mye fokus på kostholdet?

Du har lite tid til trening, mye jobbing og hva du spiser har MYE og si både for resultatet og din generelle allmentillstand etc..

Kostholdet \ dietten din er uansett det stedet du kan få mest igjenn i forhold til hva du gir inn.

Lykke til!

Bare å sende en PM om du lurer på noe =)

Å sist men ikke minst, Ikke lur deg selv!

Endret av Octavian
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vektnedgang er enkelt: mindre kcal inn enn du bruker over en lengre periode...

Du kan fint fortsette å bruke det proteintilskuddet du bruker, men se over hvor mange kalorier du tar inn i løpet av dagen.

Google BMR for å finne hva som er ditt vedlikeholdsinntak av kalorier og reguler inntaket deretter. For å beholde muskelmasse bør du med dine mål innta et minimum av 180 gram proteiner i løpet av dagen.

Se også periodisk faste, det er en livsstilendring som funker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vektnedgang er enkelt: mindre kcal inn enn du bruker over en lengre periode...

Du kan fint fortsette å bruke det proteintilskuddet du bruker, men se over hvor mange kalorier du tar inn i løpet av dagen.

Google BMR for å finne hva som er ditt vedlikeholdsinntak av kalorier og reguler inntaket deretter. For å beholde muskelmasse bør du med dine mål innta et minimum av 180 gram proteiner i løpet av dagen.

Se også periodisk faste, det er en livsstilendring som funker.

Hei

Takk for tipsene:)

Har funnet ut ved bruk av kaloriforbruk-kalkulator at jeg forbruker ca. 2600kcal de dagene jeg jobber dobbelt.

Jeg prvøre å sette meg et overkommelig mål med å gå ned ca. 2kg på en mnnd. Overkommelig ?

Først og fremts har jeg lyst til å skjerpe kostholdet og jeg vil forsøke å regne ut hva jeg får i meg ifh til forbruket. Bytte ut cola med vann og sjokolade med nøtter er kanskje en start ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

Octavian: Nå kan ikke jeg noen verdens ting om trening eller slanking eller noe sånt, men du skriver Bløtkokt egg?!

Hvorfor?

Lenke til kommentar

Du vil mest sannsynlig rase mer enn 2 kg siden du plutselig begynner med nytt kosthold og ikke har gjort det før :)

Du kan fint drikke brus uten sukker (men du får med de funkye tilsetningsstoffene) og nøtter isteden for sjokolade er bra. Husk på at nøtter inneholder MYE kalorier så begrens inntaket der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...