Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB WiFi skrur seg av når andre USB-enheter kobles til


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et snedig problem her. Hardware info først

 

ASUS P5W Deluxe DH

E6600

4 GB RAM

Chieftec 750 W PSU

 

Jeg kjøpte en ny WiFi plugg i helga (D-Link DWA 125), da WiFi-løsningen på hovedkortet var gåent. Den fungerer helt strålende, men har et merkelig problem.

 

Når jeg kobler inn min HTC Desire for sync/lading, så kuttes nettverksforbindelen. Tar jeg ut telefonen, så våkner det til liv igjen.

 

Jeg kan koble til alt annet (HD m/2 USB-kontakter, mus, tastatur, USB midikeyboard etc etc). Dette skjer KUN når jeg kobler til mobilen.

 

Nettverkskortet har siste driverne, samt alle andre hardwarekomponenter.

 

Noen forslag på hva som er greia?

Endret av jovaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt "space'a" forslag men kan det være at maskinen tror at Mobilen din skal ta over som Internettilkobling? At det på noen måte (enten på dataen eller mobilen) er aktivert for at det skal opprettes en kobling til nett via mobilen automatisk idet den blir tilkoblet, og derfor kutter ut usb wifi?

Men som sagt, et skudd i mørket :whistle:

Lenke til kommentar

Lite spørsmål, setter du in WIFi'en inn på hoved kortet eller bruker du en USB hub?

 

Hvis du bruker en USB hub uten separat tilførsel av strøm, og kun henter strøm i fra hovedkortet. Da hender det ofte at når flere enheter som krever strøm blir koblet til så er det ikke alltid at USB hubben får presset nok ut av hovedkortet sin USB port til å oppretholde enhetene. En mobiltelefon krever mere strøm når den blir koblet til, selv om den kun skal synkronisere så lader den også telefonen sammtidig.

 

Mus, tastatur, minnebrikker OSV krever mye mindre strøm en en mobil tlf eller lomme HDD.

 

Om dette er årsaken så anbefaler jeg deg til å kjøpe en USB hub som har et separat strøm kilde.

Lenke til kommentar

Hmm, prøv dette:

-Høyre klikk på min datamaskin

-Behandle

-Enhetsbehandling

-Utvid Universal Serial Bus controllers slik at du ser hele listen

Finn den USB porten hvor mobilen din er satt inn

-Høyre klikk på den porten

-Egenskaper

-Strøm

Se hvor mye strøm som er tilgengelig og hvor mye den bruker

 

Du kan også se om du får noen valg på Strømstyring (Samme vinduet som du ble veiledet til nå)

 

Gjør så det samme på Wifi'en din og i strømsparing så passer du på at den IKKE er huket av i feltet der det står: "Tillat datamaskinen og skru av denne enheten for strømsparing"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...