Gå til innhold

Hvordan få en slik hårfrisyre?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurte på hvordan jeg kan style håret mitt til å se slik som på bildet, og hvilke produkter jeg bør bruke. Har ganske tykt hår, så det er vanskelig å style (siden d er så tungt). Eller så lurte jeg på å klippe meg slik som Daniel Franck.

 

Takker for hjelp

http://2.bp.blogspot.com/_wyplfw9J_Cw/S9XDAezp9wI/AAAAAAAABVs/rTzsO-vNUwc/s1600/matinique+SS10.%20jpg (nå skal den funke)

Endret av jespio19
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropp sidecut, for guds skyld.

Har selv tykt hår som er vanskelig å ha med å gjøre. Min oppskrift er Biosilk Silk Therapy (påfører i fuktig hår) og HH Simonsen Clay. Ønsker du mindre hold og mer skinn kan du prøve Mud Wax. Begge er lite fettete og ikke tunge.

Hehe, sidecut er jo stilig på enkelte, men vet jo ikke om det passer meg da ;)

 

Hvilken frisyre har du da? Kan jo hende at de produktene du anbefaler passer til deg, men ikke meg :)

Lenke til kommentar

Dropp sidecut, for guds skyld.

Har selv tykt hår som er vanskelig å ha med å gjøre. Min oppskrift er Biosilk Silk Therapy (påfører i fuktig hår) og HH Simonsen Clay. Ønsker du mindre hold og mer skinn kan du prøve Mud Wax. Begge er lite fettete og ikke tunge.

Hehe, sidecut er jo stilig på enkelte, men vet jo ikke om det passer meg da ;)

 

Hvilken frisyre har du da? Kan jo hende at de produktene du anbefaler passer til deg, men ikke meg :)

Jeg har ikke den samme frisyren som karen på bildet du linket til, men jeg har hatt en slik frisyre for en kveld, så vet det fungerer på meg. Om det fungerer på deg er en annen ting, men du har jo to alternativer.

Og angående sidecut er det ekstremt få som passer det imo. Dessverre ignorerer mange det. Krøllete hår burde ikke være et problem. Hvis det derimot er det har du jo alltids rettetang.

Lenke til kommentar

Ser ut som han bruker pomade, så sprayer du med hårspray til slutt for å unngå at det faller.

Hvilken pomade vil du anbefale da :p?

American Crew har vel en grei pomade tenker jeg.

Lokeland: Folk ignorerer det fordi det er flavour of the month, merket at et par begynte få det i fjor, men i løpet av den siste måneden har de mange på skolen min begynt å gå med sidecut(vgs)

Endret av SolanGundersen
Lenke til kommentar

Spør du meg ser sidecut bra ut på ganske mange gutter. Det er i alle fall mye bedre enn den sveisen de fleste har, noe som etter mine erfaringer tilsier medium-langt hår over hele hodet og en slags hentesveis/sleik i fronten.

 

Synes sidecut former ansiktet bra og ser ryddig ut. Du må bare få en hårklipp med ordentlige overganger, og ikke kjøre Lars Vaular-stilen med å så og si barbere bort sidene og ha det langt på toppen sånn at du ser ut som en punker.

 

Ellers er det jo ganske vanskelig å si hvordan modellen på bildet ditt får til frisyren sin, fordi sånt først og fremst avhenger av hvordan type hår du har. Er det rett og fyldig kan du få til ganske mye, er det krusete og tørt blir det verre.

 

En annen ting du må huske på er at de fleste som gir forslag her går ut i fra sitt eget hår og hvordan det er, og det er noe du rett og slett ikke kan forholde deg til. Du må finne ut hva som fungerer på ditt eget hår. For noen vil det å påføre voks i vått hår føre til elendig hold og krøller, for andre vil det gi en fantastisk shine.

 

For å svare på spørsmålet ditt så ser det ut som om modellen også har forholdsvis kraftig hår, men det som sannsynligvis skiller vedkommende fra deg er at håret er klippet skikkelig. Vil tro at du kan få til en liknende frisyre ved å vaske håret, tørke det skikkelig og så påføre en god clay (evt. clay + mud wax for mer skinn). Hvis det gir deg lite hold kan du også prøve med hårspray.

Endret av Winston Wolf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...