technofranki Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 The Legend of Zelda blei lansert 21. februar 1986 i Japan og er dermed 25 år. Spillet kom til NES høsten 1987 i Norge. GameTrailer.com lagde for noen år siden en god oversikt over Zelda spillene. I anledning 25-års jubileet har jeg skrev et lite innlegg på bloggen min. Favorittspillene i Zelda-serien er nok The Legend of Zelda: A Link to the Past (Super Nintendo) og The Legend of Zelda: Link’s Awakening (Game Boy/Color). Hva er ditt favoritt Zelda-spill eller spillminne i denne serien? Lenke til kommentar
Fish Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg likte spesielt godt Wind Waker Spiller det faktisk fortsatt! Lenke til kommentar
technofranki Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg likte spesielt godt Wind Waker Spiller det faktisk fortsatt! Det kommer høyt opp på min liste også. Spillet fikk vel litt blandet kritikk, men synes dette er veldig godt. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Link to the past er det eneste jeg faktisk har fullført, men Spirit Tracks er en god nummer to. Skjønner ikke helt hvorfor så mange liker Ocarina så mye, men vi får se når 3D remaken kommer. (ja, har spilt originalen også.) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Hadde ikke N64 og fikk ikke med meg verken Ocarina eller Majora da de var nye. Har ikke forelsket meg i gjenutgivelsene heller, det kan se ut som om de ikke eldes bra for min del. Wind Waker er kanskje det peneste Nintendo-spillet noensinne, og jeg synes det er synd at de vendte tilbake til Ocarina-uttrykket i Twilight. Link's Awakening er nok det spillet i serien jeg har spilt mest, men jeg tror det står mellom Wind Waker og A Link to the Past hvis jeg skal kåre en favoritt. Twilight Princess er fabelaktig, for all del, men minuspoeng for feil stil pluss at jeg får vondt i skuldrene av for mye Wii. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Ocarina of Time. Spillet åpnet opp en helt ny verden for meg. Tidligere hadde jeg bare spilt spill som Mario, Sonic og Banjokazooie, så jeg fikk bakoversveis da jeg oppdaget hva spillet hadde å by på. OoT var mitt første møte med Zelda-serien, og jeg mistenker at det er derfor jeg liker det best. Nyere Zelda-spill har kanskje bedre gameplay og grafikk, men de har aldri klart å gi meg den samme godfølelsen som OoT. Når det er sagt så har jeg spilt ti forskjellige Zelda-spill, og alle har gitt meg utallige timer med fantastisk underholdning. Endret 22. februar 2011 av Leflus 1 Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Jeg vil si Ocarina of Time er mitt beste Zelda spill, men om jeg skulle spille et av Zelda spillene på nytt ville det vært Majora's Mask eller Twilight Princess. Mest Majora's Mask. Sikkert fordi da jeg var liten spilte jeg OoT hundrevis av ganger, 100% hver eneste gang, at jeg kanskje ble lei. Majora's Mask eide jeg ikke (hadde ikke råd den gang), men fikk lånt det av en kamerat. Jeg hadde tenkt å spille igjen (har Collector's Edition versjonen), men jeg har plasma tv som jeg ikke tør å bruke pga den knall grønne magi stripen på HUD'en. Kan spille på emulator, men liker ikke PS3 kontrollen eller tastatur til dette spillet. Nå som Zelda er 25år håper jeg Nintendo gjør det sikkelig med Skyward Sword da dette er det første ordentlig Zelda Wii-spill. Håper også at de kommer med en limited edition som de gjorde med Wind Waker. OoT remake til Wii også? Endret 22. februar 2011 av Ky_kun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå