Egil.B Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Kan også informere om gjeldende !triggers i kanalen: !url - viser url'en til webstats (hw-www) !stat - viser hvor mye du har skrevet (hw-www) !topten - viser hmev som har skrevet mest (hw-www) !google *string* - gir deg første treff i google (hw-google) !googlelinux *string* - første treff i google:linux (hw-google) !image *string* - google image search (hw-google) !imdb *string* - gir deg informasjon om gitt film (hw-google) I tillegg informerer hw-linux om nyheter på slashdot.org EDIT: lagt til !url Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg foreslår at moderatorene her er operatører på irc-kanalene.. Jeg var innom, og det ble ikke drevet veldig seriøst.. Mener ikke å si noe stygt om folk her, men når jeg prøvde å kjøre en diskusjon ang windows vs linux, som desktop, endte det med at noen satte topicen, "ikke lov å si negative ting om linux", og en annen ba om å få meg bannet, fordi jeg spredte propaganda (skal være sagt at han og sa at man ikke fikk lov til å prate om noe negativt ved linux).. så før kanalen blir drevet av ordentlige folk, kommer hvertfall jeg til å holde meg ute Det er ingen offisiell kanal, dessuten har vår kjære moderator KiloGram op Ellers så kom jeg inn midt i "diskusjonen", og jeg følte det du skrev var et direkte angrep på Linux. Skal du ha en saklig diskusjon skal du ikke komme med påstander som får folk i forsvarsposisjon! Jeg har ingenting mot Linux vs. Windows diskusjon (utenom at det er kjedelig, hatt så mange) - er langtifra "Linux er best til ALT!"-type. Fordi Linux er ikke så fantastisk til alle Jeg kan ikke støtte deg mye i dine påstander da jeg ikke så at du prøvde å ha en saklig og skikkelig diskusjon. Du ville ha flamewar. er ikke noe vits i aa diskutere det der, har gjort det minst 20ganger f0r. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg foreslår at moderatorene her er operatører på irc-kanalene.. Jeg var innom, og det ble ikke drevet veldig seriøst.. Mener ikke å si noe stygt om folk her, men når jeg prøvde å kjøre en diskusjon ang windows vs linux, som desktop, endte det med at noen satte topicen, "ikke lov å si negative ting om linux", og en annen ba om å få meg bannet, fordi jeg spredte propaganda (skal være sagt at han og sa at man ikke fikk lov til å prate om noe negativt ved linux).. så før kanalen blir drevet av ordentlige folk, kommer hvertfall jeg til å holde meg ute Hadde du klart å oppføre deg på en skikkelig måte på #hw.no/linux så tror jeg du hadde hatt en litt bedre opplevelse.. De fleste på #hw.no/linux er ikke der for å snakke om windows EDIT: Men nå ser jeg at vi har begravd stridsøksen.. :o Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Må bare informere at uhensiktsmessig mye bruk av !stat og !topten kan medføre kick. Det er ikke nødvendig å sjekke dette flerne ganger i timen! Autorejoin ved kick medfører dessuten midlertidig ban. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Nå har vi også fått klarhet i hvor HW-WwW lagrer stats. Disse kan ses på http://pointless.nailed.org/hw/stats.html Lenke til kommentar
sete Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg håper for all del at ikke kanalen blir overtatt av moderatorene her... Lenke til kommentar
chop Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 de har da ikke rett til det uansett.. :> Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Eneste moderatoren som har op for øyeblikket er Kilogram, og han viser intet tegn til øsnke om å ta takeover Vi har da chanfix just in case. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Vel, jeg har ingenting imot moderatorene. De er her for å hjelpe, og alle jeg har sett har vært ganske så greie Så jeg skjønner ikke hvorfor dere er så sinte på dem.. :? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Er da lite vits i å være sure på moderatorene .Det er jo forumstyret som har makta uansett. Moderatorene her har ikke noe dårligere sjanse til å fortjene seg op i kanalen enn andre har. Lenke til kommentar
sim Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Stats er teit Kanalen er hyggelig, tilogmed for oss, deriblant meg, som ikke har spesielt roen på linux. Får hjelp til det meste, og hyggelige folk er det å koseprate med også Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Stats er teit Kanalen er hyggelig, tilogmed for oss, deriblant meg, som ikke har spesielt roen på linux. Får hjelp til det meste, og hyggelige folk er det å koseprate med også Vel, er ikke annet enn koseprat med deg da 19:50 <@Velmont> er varmt her 19:50 <+sim> men, jeg burde stått på liste over mest ord uten noen som helst sammenheng med linux 19:51 <@mohuhau> hehe 19:51 <+sim> skal vise deg varme jeg 19:51 * sim stripper for Velmont 19:51 <@Velmont> :S Lenke til kommentar
sim Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Nå skulle jeg faktisk si noe som motsa det du sier, men finner ikke på noe .. Men vi er da virkelig hyggelige, på kanalen mener jeg ? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Selvfølgelig er vi hyggelige. Ikke noe RTFM her ihvertfall. Du er jo kanalens Windows-helpdesk sim. Lenke til kommentar
sim Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Egil du er hmm, snill ? Nå har jeg endret dette innleget så mange ganger bare for å kunne beholde min status på kanalen (+v). Men, burde jeg være beæret å få vervet som linux kanalens helpdesk ? . Ok, jeg er mest på kanalen for å lære, har SuSe på en disk, men faktumet er at jeg ikke får brukt det så ofte. Men jeg henger på kanalen for å lære, og kan sikkert derfor også hjelpe de tullingene som kommer inn i en linux-kanal med windows problemer . Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 jeg deltok i en win vs linux diskusjon på kanalen her om dagen og jeg sa godt om både windows og linux. ingen som bannet meg for mine ikke-hat følelser for windows. det dreier seg ikke alltid om hva man sier, men måten man sier det på vettu etter jeg sa jeg faktisk hadde lisens på flere windows versjoner fikk jeg ingen frekke svar eller lignende tilbake. eneste som har nevnt det er chop, men han telles ikke men som sagt, poenget er ikke bare hva som blir sagt, men måten det blir sagt på. dessuten er direkte windows vs linux diskusjoner helt teite, like teit som windows brukere som sier de hater windows (hvis dere skjønner hva jeg mener). man bør kunne bruke enten det ene, det andre, eller begge deler, uten å måtte lage bråk av den grunn, og dette gjelder ikke BARE windows vs linux, men f.eks. også intel vs amd, halflife vs quake, airsoft vs paintball, osv... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Folk som både bruker og hater Windows er late folk. Gjelder bare å prøve, for så aldri å gå tilbake. Problemet er jo at indows er så intregrert at man ikke har noe valg i mange sammenhenger. Skal bare finne ut hvilken port metaframen på skolen bruker, så blir det å jobbe via ssh og X hjem her istedenfor skolens udugelige win2k server featuring Serve&Protect system. Linux er fleksibelt. For meg er Linux brukervennlig Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 ...og kan sikkert derfor også hjelpe de tullingene som kommer inn i en linux-kanal med windows problemer . Det er morsomt å hjelpe fortapte folk klokka 0400 på morgen med Windows-problemer, det veit jeg (var en tulling som kom på #linuxhelp.no en gang og spurte om noen kunne hjelpe han med batch scriptinga hans.... Fikk oversendt det scriptet hans, og bare lo frem til jeg gikk og la meg ved 0700-tiden... *enkelte burde ikke gidde å prøve seg engang* net use c: maskinnavnwarez <-- tror du han sleit, eller? Lenke til kommentar
moesen Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Selvfølgelig er vi hyggelige. Ikke noe RTFM her ihvertfall.Du er jo kanalens Windows-helpdesk sim. Hyggelige? (20:35:18) (sheed): moesen er utrolig(20:35:32) (sheed): han burde hengt på #linux-med-teskje (20:35:34) (chop): moesen? (20:35:37) (chop): hehe (20:35:49) (Nichotin): han tøffen som aldri hadde sett screenshots engang? (20:38:17) (DummeGaas): er moesen en rakettforsker på forumet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå