Hellemyr Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Hei. Er nå i full jobb som mekaniker, men har lyst til å ta fagskoleutdanning på deltid. Bedriften jeg jobber i er villig til å betale dette for meg om jeg binder meg til dem i de 4 årene utanningen tar, pluss 2 år etter utdanningen er ferdig. Hvordan blir det da å bytte arbeidsgiver i bindetiden. Jeg vet at det er mulig å kjøpe seg ut av binnetiden, men hvor mye kan det koste? Er det bare snakk om kursavgiften, som er på 10000kr per år, eller kan de forlange mer av meg om jeg skulle bryte kontrakten? Utdanningen koster 10000kr i året, og siden det er på deltid, så er jeg på skolen hver onsdag, og jeg får da betalt halve onsdagen av bedriften. Bedriften er medlemm av Lo, og det er jeg også. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Har du fått noe skriftlig fra bedriften i forbindelse med bindingstiden og etterutdannelsen din? Normalt vil de kunne kreve skolepengene, evt også betalt "studietid". Dette er en investering som bedriften skulle nydt godt av etter at utdannelsen var ferdig. Vanligvis avskrives invesateringen slik at her er det også avhengig av hvor i utdannelsesløpet du er. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Har ikke snakka med bedriften om dette enda, tenkte jeg skulle skjekke litt opp før. Hva mener du med 'studietid' Er det lønna jeg får for halve onsdagen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå