Gå til innhold

bilderedigeringssyken.

Anbefalte innlegg

Hei,

tar mange bilder, og ser mange bilder på flickr o.l. Det som slår meg er at jeg kun greier å sette pris på bilder som er relativt kraftig redigert; altså som ligger et stykke unna virkeligheten som vi ser den. Tilsvarende blir jeg skjelden fornøyd med egne bilder før de er kværna gjennom div redigering og filtre.

Noen som har det på samme måte? MÅ det være sånn? Er vel bare å leve med det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man går igjennom flere stadier i sitt liv, det du liker i dag behøver du nødvendigvis ikke like i morgen :)

Etterhvert som man utvikler seg som fotograf får man et egent uttrykk på bildene som man er fornøyd med, Dave Hill har en stor tilhengerskare grunnet sitt utstykk.

Er fotograferingen/redigeringen gjennomført på en måte som fanger folk flest er man godt på vei til og bli en god fotograf :)

Lenke til kommentar

Kom med eksempler :)

Jeg gjør noe med nesten alle bildene mine. Tar jeg bilde av noe gammelt, f.eks. et nedslitt hus, bil, båt osv, prøver jeg å gjøre bildet "gammelt". Er det veldig kaldt ute og det passer til bildet kan jeg gjøre bildet mer blåaktig enn normalt. HDR bruker jeg aldri. Det var morro i en måned, nå kan jeg leve med over-og undereksponerte deler i bildene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...