kennybooy3 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Heisann! Kjøpte meg nettopp nye Polk Audio MM5251 til min Volvo 460. Monterte alt opp i går og hadde store forventninger til lyden, men ble litt skuffet da lydbildet så og si bare bestod av diskant og svært lite bass. Det er nesten slik at det er ubehagelig å høre på. Har foreløpig ikke kjøpt meg forsterker så kjører bare rett fra cd-spilleren som er en Sony Cdx-gt424U, som det ikke er mange innstillingsmuligheter på. Lurer på om dette problemet vil fikse seg selv når jeg kjøper Polk Audio forsterker, eller om det er slik det skal være? Jeg er ganske sikker på at alt av koblinger er riktig koblet da jeg går på elektro og har interesse for bilstereo og kobling generelt! Har også dobbelsjekka koblingene. Takker for svar! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Spilleren har nok mye av skylden her, for den er ræva på lydkvalitet, men det er nok mye annet som også har litt å si her. 1. hvor har du montert disse høyttalerene? Er de montert rett i dørene i de orginale festene, så har du det meste av svaret der. Disse bør monteres på en skikkelig solid flate, gjerne en mdf plate, og døren bør dempes innvendig så mye som mulig. 2. har du prøvd balansen over mot høyre og venstre, for å se om det blir MERE bass da? Blir det det, så er pluss og minus feil på ene siden. Og ja, de vil bli mye bedre med egen forsterker, for den i spilleren din gir kanskje 4x15w rms, men når det er sagt så ville jeg byttet spiller før en ny forsterker hos deg. Denne feks er knallbra: http://www.pixmania.com/no/no/8758120/art/pioneer/bilstereo-cd-mp3-usb-sd-i.html Lenke til kommentar
kennybooy3 Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Har ikke prøvd og balansere de enda, men det er jo ikke noe problem å gjøre det. Når det kommer til dette med MDF plate, hvordan bør jeg gjøre dette? Jeg har bare montert de samme plass som de gamle originalhøyttalerne, men dette er jo bare et hull som er utformet i selve karosseriet med et plastikkbelegg utpå.. med hard plastikk rundt. Hvordan skulle jeg gjort det med plata da? hvor skulle jeg lagt den? Har enda ikke åpna selve dør panelet enda, men det må vel til hvis jeg skal montere i MDf-plate? Men cd-spilleren, har det så mye å si egentlig? For et signal er jo et signal uansett hvor mye spilleren koster? Så hvis jeg har en forsterker vil ikke dette bare forbedre det signalet som cd-spilleren leverer? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 En forsterker forbedrer ikke signalet, den forsterker det, og når det signalet er dårlig da, så blir det bare ennå dårligere når du forsterker det, hehe.... Du må nesten av med dørtrekket og se, kanskje du kan fjerne plasten som høyttaleren er festet i nå, og lage til noe med mdf der.... Det blir vanskelig å fortelle deg nayaktig, uten å vite hvilken bil du har, samt se det med egene øyne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå